Gast Geplaatst: 30 juli 2004 Geplaatst: 30 juli 2004 Nadat ik hem een jaar in de kast liggen had wil ik hem nu toch plaatsen. Eigenaardig is dat ik geen verbinding (groen lichtje) krijg als ik een haakse connector gebruik! Zonder die connector dus wel. Nochtans zou ik zulke connector best gebruiken want anders vrees ik dat de coax zal haperen in de bevestigingshaken van de schotel. Kan iemand mij hier raad geven??? Thanks.
Gast Geplaatst: 30 juli 2004 Geplaatst: 30 juli 2004 Als ik je verhaal goed volg dan beweer je dat de moter wel goed werkt als je een normale f-connector gebruikt. Maar als je een haakse F-connector gebruikt werkt het niet. Er zit totaal geen verschil in deze connectors op de vorm na. Ik vermoed dat je op een bepaalde manier sluiting maakt als je de f-connector monteert. Sluiting tussen de kern en de mantel van de coaxkabel bedoel ik.
RobbieT Geplaatst: 30 juli 2004 Geplaatst: 30 juli 2004 Ik heb die ervaring ook dat de Moteck met een hoop haakse f-connectoren niet goed werkt. zie topic: http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...&Forum=,f43,&Words=haakse&Searchpage=0&Limit=25&Main=600892&Search=true&where=bodysub&Name=&daterange=0&newerval=&newertype=&olderval=&oldertype=&bodyprev=#Post600892 Het lijkt erop dat bij een hoop van deze connectoren de middelste pen niet lang genoeg is en daardoor geen goed contact maakt. Let erop dat je de connectoren vast genoeg draait, met een steeksleuteltje bijvoorbeeld (heel voorzichtig dat je niks stukdraait). Dat kan net dat laatste beetje opleveren waardoor de pen wel contact maakt. Probeer eens f-connectoren ergens anders te kopen, bij mij werkte een ander type wel goed. Of je zonder haakse f-connectors uit de voeten kunt ligt aan het merk schotel wat je erop zet. Bij de Triax kon het ook zonder haakse f-connectoren maar bij de Visiosat 90 cm red je dat niet meer. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 30 juli 2004 Geplaatst: 30 juli 2004 Ja ik heb hier intussen wel een en ander van jullie geleerd, waarvoor mijn dank. Het is inderdaad wel eignaardig, de kabels zijn goed gemonteerd en afgeschermd, dat is het probleem niet, enkel heb ik geen contact als ik de haakse gebruik. Ik zal proberen de coax naar boven af te leiden. Denkelijk heb je geen probleem als je een schotel hebt met maar één u-vasthechting, doch zwaardere schotels (die van mij 90 cm) hebben er meestal 2, niet? Eigenlijk raar dat constructeurs zoiets ontwerpen, moeten ze toch weten en de aansluitingen anders ontwerpen!
Gast Geplaatst: 30 juli 2004 Geplaatst: 30 juli 2004 bij mij haperde de kabel ook in de schroefdraad van de beugel, gewoon die een stuk terugknippen, en je kabel omhoogbinden aan de rotor, alleen opletten dat je een mooie bocht blijft houden in je kabel en niet gaat plooien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen