Ga naar inhoud


verbinding met internet


Gast

Aanbevolen berichten

Citaat:
oke, bedankt... ik ga het proberen...

maar ik moet nu eerst weer de normale zenders aan de gang krijgen. ik heb nu dat hij bij geen ene zender de service kan vinden.


En, heb je al weer wat kanalen of lukt het niet?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik ga vandaag lekker naar het strand, met deze dagen moet je het er van nemen!!

 

Maar ik had nog geen kanalen die het deden. ik heb weer een flash erase gedaan, en ga weer de nieuwe joske settings erin zetten en kijken wat hij doet.

 

als je draadbaar heb dan moet toch bij de sat settings op rotor input staan en 40 ma?? ik denk dat het hier fout zit maar voor de zekerheid toch even opnieuw een flash erase gedaan.

 

Zoals ik al zei, ik ga nu eerst ff bakken op het strand. vanavond ga ik weer verder rommelen. ik hou je op de hoogte want als hij het straks doet wil ik er toch eens uitkomen met die internet settings.

 

Steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist nu doet tie het weer...

 

Ik heb ook meteen alle instellingen geprobeerd van iedereen om mijn dreambox met internet te krijgen. Maar nog niet gelukt

 

De gegevens die ik hier eerder had neergezet (die ik had opgezocht via ipconfig /all waren deze:

 

IP Routing ingeschakeld: nee

WINS proxy ingeschakeld: nee

DHCP ingeschakeld : ja

Automatische configuratie: ja

IP adres: 192.168.2.100

Subnetmasker: 255.255.255.0

Standaard gateway: 192.168.2.22

DHCP-server: 192.168.2.22

DNn.S-servers: 192.168.1.1

192.168.1.1

 

Alleen achter deze computer staat ook weer een router die zorgt voor de draadloze verbinding hier in huis. Dus mischien dat ik niet helemaal van deze settings uit mag gaan.

 

Dus nu heb ik even op een computer gekeken die niet nog een router er tussen heeft, maar ook gewoon direct op de router staat aangesloten waar de modem aan staat.

 

Daar krijg ik deze gegevens te zien.

 

IP adres: 192.168.1.13

Subnetmasker: 255.255.255.0

Standaard gateway: 192.168.1.1

DHCP-server: 192.168.1.1

DNS-servers: 192.168.1.1

 

Iemmand nog suggesties hoe ik de dreambox op internet krijg... (zucht... het zou allemaal dan zo makkelijk zijn.)

 

Ik wil in iedergeval iedereen alvast bedanken die me zo helpt hiermee.

 

Ik hoop dat ik in deze thread een oplossing vind..

 

Steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
juist nu doet tie het weer...

Ik heb ook meteen alle instellingen geprobeerd van iedereen om mijn dreambox met internet te krijgen. Maar nog niet gelukt

De gegevens die ik hier eerder had neergezet (die ik had opgezocht via ipconfig /all waren deze:

IP Routing ingeschakeld: nee


WINS proxy ingeschakeld: nee
DHCP ingeschakeld : ja
Automatische configuratie: ja
IP adres: 192.168.2.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.22
DHCP-server: 192.168.2.22
DNn.S-servers: 192.168.1.1
192.168.1.1

Alleen achter deze computer staat ook weer een router die zorgt voor de draadloze verbinding hier in huis. Dus mischien dat ik niet helemaal van deze settings uit mag gaan.

Dus nu heb ik even op een computer gekeken die niet nog een router er tussen heeft, maar ook gewoon direct op de router staat aangesloten waar de modem aan staat.

Daar krijg ik deze gegevens te zien.

IP adres: 192.168.1.13
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1
DHCP-server: 192.168.1.1
DNS-servers: 192.168.1.1

Iemmand nog suggesties hoe ik de dreambox op internet krijg... (zucht... het zou allemaal dan zo makkelijk zijn.)

Ik wil in iedergeval iedereen alvast bedanken die me zo helpt hiermee.

Ik hoop dat ik in deze thread een oplossing vind..

Steef



Het lijkt mij verstandiger als je uitgaat van de gegevens die je uit je router kunt halen, deze werkt naar behoren en daar staan dus ook de juiste instellingen in, maar begrijp ik het goed....heb je de dreambox achter 2 routers hangen????
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als jouw droomdoos op dezelfde router staat aangesloten als de laatste PC die je weer geeft in het laatste mailtje. Dan zou theoretisch alles goed moeten gaan.

 

De vraag is of je met de PC's waarvan je alle IP instellingen laat zien ook een naam kunnen 'resolven' naar een IP adres. Oftewel kun je met die machines wel op het WWW rondkomen door URL's in te vullen.

 

Als test kun je de droomdoos op dezelfde router zetten als de laatst genoemde in het mailtje, die PC uitzetten en de gegevens direct overnemen op het DHCP: aan verhaal na (zet die dus even uit). Als je dan wel op het internet en adressen 'geresolved' kunnen worden, dan is dat in ieder geval de juiste router.

 

Probeer het dan nog eens maar dan met het vinkje achter DHCP en reset de droomdoos als er niet meteen een nieuw IP adres gegeven wordt. Als dit niet werkt, zet hem dan terug als hierboven zonder DHCP en geef hem een ander IP nummer dan je PC, neem hem lekker hoog boven de 100 want meestal lopen de standaard DHCP ranges op voor geconfigureerde router niet zo hoog. Geef hem dan bijvoorbeeld 192.168.1.200 En probeer het dan nog eens.

 

Groetjes,

Michel

 

 

P.s. Vreemd dat een router de DNS doet maar als het voor de PC werkt waarom niet.

Dreambox 7000s - 120GB hdd - 99 cm Schotel - h-120 geotrack rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee de dreambox staat gewoon op 1 router aangesloten.

Uit die router, die dus ook direct op internet staat. komt een utp kabel die naar een andere router gaan (deze is voor het draadloze internet.

 

De eerste keer dat ik de ipconfig gegevens gaf, waren de gegevens van de computer die op die kabel aangesloten stond. (die met een extra router voor het draadloze internet dus)

 

Dit leek mij toch niet helemaal juist, en daarom heb ik even de ip gevens opgezocht van een computer hier in het netwerk die direct op de zelfde router staat als waar de dreambox op staat. (zonder extra router er tussen dus) Deze instelling zijn de laatste die ik heb gegeven.

 

De dreambox staat dus niet achter 2 routers maar gewwon achter 1, en die staat direct op de modem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt erop dat tie al meer doet!!

 

als ik software update kies krijg in niet meer : can't resolve hostname..

 

nu staat er ondering katalogus downloaden...

 

ik wacht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daar krijg ik deze gegevens te zien.

 

IP adres: 192.168.1.13

Subnetmasker: 255.255.255.0

Standaard gateway: 192.168.1.1

DHCP-server: 192.168.1.1

DNS-servers: 192.168.1.1

Als je box achter alleen achter deze router zit...geef hem eens handmatig nummer 192.168.1.253 (lekker uit de buurt van de eventuele DHCP nummers)

 

Groet, Skippy2

 

PS vragen om problemen : meerdere actieve routers in verschillende netwerksegmenten ; PC's zien mekaar dus ook niet over de netwerksegment grens heen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee skippy,

 

dat heb ik gedaan, en het lijkt al beter te gaan zoals je in de berichten hierboven ziet.. ik krijg nu al meldingen die ik nog nooit heb gezien.

 

als ik de update via de blauwe knop probeer (k*yupdate)

dan krijg ik de melding: unable to connect to remote host (81.95.98.151): connection k*yupdate: no Softcam.k*y found..

 

maar wat er nu nog niet goed gaat weet ik niet.

 

misschien dat iemmand deze meldingen bekend voorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen dat de site waar je naar kijkt uit de lucht is, maar ook dat je netwerk nog steeds niet werkt. Probeer eens vanaf een PC die aan dezelfde router zit om met Internet Explorer naar het dreambox IP te gaan (moet je de webpagina van de dreambox krijgen)

 

Groet, Skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

HELEMAAL GOUD!!!

 

Na al die tijd is het eindelijk gelukt.

 

ik kan nu nieuwe k*ys binnenhalen. etc!!!

 

Voor degene die het graag willen weten, zo is het me eindelijk gelukt:

 

IP: 192.168.1.200

Netmask: 255.255.255.0

Nameserv: 192.168.1.1

Gateway: 192.168.1.1

 

Ik wil iedereen bij deze bedanken voor alle hulp.. nu kan het echte genieten beginnen!!

 

Steef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
HELEMAAL GOUD!!!

.. nu kan het echte genieten beginnen!!

Steef


En als je uitgenoten bent... misschien een keer wat lezen over netwerk configuratie en dan je LAN een keer echt op orde brengen zodat je alle voordelen van een thuisnetwerk kunt gebruiken?
Wat dacht je bv om met een PDA via Wifi je box besturen... heb dat net aan de gang spaart een extra afstandsbediening (ok, lam excuus....)
Groet, Skippy2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...