Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Probleem met display van mijn 9500


Gast

Aanbevolen berichten

hoi,<P>vanavond kwam ik thuis van mijn werk en groot was mijn verbazing dat ik geen tijdsaanduiding had op mijn 9500. Ik dacht vrouwtje zal weer eens gestofveegd hebben of zo en zal de stekker hebben uitgezwiept , .....Helaas niet waar , eventjes begon mijn hart te bonken (opgeblazen ??) Maar toch blijkt de ontvanger te werken. De display is niet stuk als ik de stekker uit en weer in steek komt er b2,00UNS te staan (bootloader) Weet iemand messchien wat er aan de hand is ? Heeft er iemand een schema ...?<P>THX confused.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas kan ik je niet helpen. Ik kan je alleen maar troosten.<BR>Mijn MM valt tijdens het kijken af en toe zomaar uit en start weer op. Een andere keer gaat hij spontaan uit, of net zoals bij jou blijkt het display uit te zijn. Met de AB reageert hij niet. In de meeste gevallen start hij weer op na het uit en insteken van de steker in de contactdoos.<BR>De keren dat het niet gebeurt, lukt het alleen maar met de BDM interface. Soms gaat hij direct weer uit wanneer ik het contact met de PC verbreek.<BR>Aangezien de MM niet bij de PC staat is dit dus geen oplossing. Wanneer ik met de steker uit het contact de MM een paar flinke tikken op zijn kop heb gegeven, start hij op na het plaatsen van de steker in de contactdoos.<BR>Staat de MM aan en ik stoot ertegen, valt hij uit.<BR>Ik heb de print met een loep geheel nagekeken maar kan geen enkele breuk of slechte soldeerverbindingen vinden. Ook wanneer hij aan staat en ik tik beurtelings op alle conponenten blijft hij werken.<BR>Toen het zo warm was kreeg ik hem met geen mogelijkheid aan, ongeacht dat er een ventilator op lag en de ontvanger koel aan voelde. Na twee dagen ging hij spontaan aan na het insteken van de steker.<BR>Ik weet inmiddels niet meer waar ik het zoeken moet.<P>Groeten,<BR>Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt 2 dingen proberen:<P>Druk op --> <BLAUW> <9> <GEEL> <7> <4> <0> <5> <3> <BLAUW> <GEEL>.<P>Geen resultaat ? Dan kun je het beste DVB2000 even opnieuw erinladen.<P>Succes... rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0tongue.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke soft gebruik je, bij beta 4 was dit een probleem, maar bij beta 5 is alles tot nu toe ok<BR>Bij de goede software kan hij ook pas de tijd in lezen als deze een keer op een zender staat,als je een bootloader fout hebt dan moet je eerst dvb soft erin zetten,bij beta 4 ging dit wel eens mis.<BR>SUC6 Sjaak smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

mediamaster.<BR>op mijn ab zitten veel zwarte toetsen,één rode ( stand by ) en een blauwe ( menu ) welke bedoel je met die andere kleuren ?<BR>gr. trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mickey,<P><guide> ,<9> <A> <7> <4&5> is de "HelderHeid van het display" in DVB2000<P>"DSP dim norm" <4> Betekend: Display Dimmer Normaal (MM Aan)<BR>0 = het felst, 6 = het zwakst, 7,8,9 is uit.<P>"DSP dim stndb" <5> Betekend: Display dimmer Standby (MM Uit), 0 = het felst, 6 = het zwakst, 7,8,9 is uit.<P> tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0<p>[ 23-08-2001: Message edited by: MediaMaster ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust,<P>Ik denk dat je een D-Box hebt.<BR>bij de D-BOX zijn geen kleuren in de AB gebruikt. (D-BOX = Duitse MM9500)<P><BR>Rechtonder de <0> = <geel> smile.gif" border="0<BR>Links van <geel> = <groen> laugh.gif" border="0 <BR>Links van <groen> = <Rood> blush.gif" border="0 <BR>Rechts van <geel> = <Blauw> shocked.gif" border="0 <P>Op de orginele Nederlandse MM9500 Afstandsbediening.<P><BR> blush.gif" border="0laugh.gif" border="0smile.gif" border="0shocked.gif" border="0<p>[ 23-08-2001: Message edited by: MediaMaster ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...