Gast Geplaatst: 31 juli 2004 Geplaatst: 31 juli 2004 Naar veel positieve berichten over visiosat, heb ik mijn triax 88 vervangen voor een visiosat 90. Wie heeft er een visiosat draaibaar opstelling. Tot mijn verbazing was de beugel afstand wel zeer groot van de mount. Kan hem niet monteren op de as van de motor die is echter niet langer dan 7 cm. Is er geen constructie mogelijk dat de schotel dichter bij de rotor komt ivm het zwaartepunt. Motor is geschikt tot 12 kg. Bij triax 88 was dit voor heen geen enkel probleem, er zitten standaard 3 positie in de mount.
RobbieT Geplaatst: 31 juli 2004 Geplaatst: 31 juli 2004 Ik heb zo'n ding aan een Moteck SG2100 hangen en dat gaat prima. Het gewicht lijkt misschien veel maar wat denk je dat de winddruk is op een schotel van die maat. Daarbij valt het gewicht helemaal in het niets, dus dat mag het probleem niet zijn. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 31 juli 2004 Geplaatst: 31 juli 2004 Mijn rotor is van het fabrikaat @ Sat. Even bij de technische info gekeken bij moteck inderdaad de montage arm van het nieuwe type is 188 mm dit moet dus lukken. Je hebt inderdaad gelijk over de windlast. In de bijlage staat bij 130 km/h windsnelheid 800 N als ik mij niet vergis komt dit over een met 80 kg. Maar dat is dus balen rotor is net half jaar oud en moet er al weer een tweede bij halen. Heb je geen foto ben wel benieuwd naar je opstelling.
RobbieT Geplaatst: 31 juli 2004 Geplaatst: 31 juli 2004 Ik heb helaas geen foto. Als je voor de Moteck kiest let dan op dat je de SG2100A koopt ipv de SG2100. Die heeft een iets langere motorstomp en een andere hoek van de motorstomp waardoor je meer ruimte voor de kabels hebt en waarschijnlijk zonder die rottige haakse f-connectors kunt. Zie onderstaand plaatje: http://www.sat4all.com/upload/606051-NL_nieuw_SG2100_A.jpg CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
spongebob Geplaatst: 31 juli 2004 Geplaatst: 31 juli 2004 ja, als je met een grote schotel werkt zoals de visiosat90 koop je best de SG2100A en niet de SG2100( zonder A). De pijp/tube is inderdaad iets langer waardoor de schotel goed kan opgehangen worden. Ik moet nu ook geen haakse connectoren gebruiken, wat het signaal alleen maar ten goede komt. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 1 augustus 2004 Geplaatst: 1 augustus 2004 Bedankt voor jullie snelle reacktie ga hem morgen meteen bestellen. Ik had de beugel afstand al verkleind door er een extra gat er bij te boren, maar dit was geen sucses graden verdeling werkt dan niet meer. Dus dan maar op de orginele bevestiging. Ik blijf de constructie van de montage beugels van de schotel op de rotor nog wel een slappe bedoeling vinden. Dit kan naar mijn inzins toch beter. Ik ga er van uit dat fabrikant dit wel heeft getest.
Rakker71 Geplaatst: 1 augustus 2004 Geplaatst: 1 augustus 2004 Werkt hier perfect, Visiosat 90 cm. op Moteck SG-2100A. Ik heb alleen de vleugelmoeren van de schotel iets te hard aangedraaid waardoor het pijpje (van de rotor) niet meer rond maar ovaal geworden is. Ik weet niet of dit nadelige gevolgen heeft voor de signaalsterkte (gemiddeld rond de 80%). Groetjuzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Crazypat Geplaatst: 1 augustus 2004 Geplaatst: 1 augustus 2004 Indien het een stab motor HH100 betreft kan je er een verleng stukje bij kopen de HH120 is standaard al langer. Ik zelf heb ook een visiosat 90 op een HH100 met een extra gat geboord in beugel van visiosat, werkt gewoon goed.
Gast Geplaatst: 2 augustus 2004 Geplaatst: 2 augustus 2004 Mij keuze is toch gevallen voor eem Moteck 2100A. In dit forum staat in de test dat deze rotor goed uit de test komt en zelfs beter scoort als een Stab. Ik hoop dat de mast en de motor het wel uit houden. De visiosat staat op het schuine dak op circa 8,5 meter hoogte. Mast op de bouwmuur gemonteerd door middel van antennemast beugels. Muur is 250 mm dik van kalkzandsteen blokken. Mast diameter 50 mm Staal met dikte 5 mm. Ik zal binnenkort er een paar foto's bij opzetten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen