Ga naar inhoud


[Nokia] serieel probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Wie helpt mij?<BR>Ik heb een duitse dbox met betanova 1.0 SW en een duitse dbox kaart.<BR>ik heb een nulmodem kabel aangesloten op mijn computer en de serieel poort van de dbox. Mijn Computer krijgt geen verbinding met de box. Heb dit met win2000 en met win95 geprobeerd.<BR>Ik wordt een beetje gek van dit probleem. mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan aan een aantal zaken liggen:<BR>1. Kabel is geen nulmodemkabel maar een 1op1 serieel. Probeer anders even met beide type kabels.<BR>2. COM-poort configuratie is niet goed.<BR>3. Wat is de procedure bij die dbox? (de humie moet je na alle handelingen op de pc activeren met de standby-toets)<P>Groetjes en suc6, dism<P> wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dennis674 De origineel dbox 9500 zit<BR>daar all de DVB200 in ? Ja dan de com port<BR>zetten op 38.400 br(in de menu van de dbox)<BR>zo niet nieuwe bootloade b2.0uns inladen+<BR>firmware dvb2000 met transBdm only!!!darna<BR>de setting via rs232 met 0 modem cable inladen.<BR>Dan moet het well lukken. laugh.gif" border="0<P> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dennis674 lukt het nog steeds niet controleer dan je aansluiting achter op de nokia of hij goed contact maakt (vast aan zetten) heb zelf ook lang zitten knoeien (vloog bijna het raam uit) bleek in de stekker te zitten.<BR>suc6 shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel BetaNova Dbox zit geen bootloader in die de rs 232 ondersteund. Box moet open, met BDM een nieuwe bootloader erinblazen (B2.00uns), en daarmee is ook je seriele poort aanspreekbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...