Ga naar inhoud


[Nokia] simpelste manier eeprom eraf


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<BR>Wil dus nu echt beginnen met het proberen om mijn cam module om te bouwen.<BR>Wat is nu de veiligste en beste manier om de eeprom van de cam te halen. Ik lees wel dat het met een aansterker kan enzo maar is dit nu echt wel zo goed voor de cam module. <BR>Heb trouwens ook gezien dat het met een super scherp lab mesje ook kan. Persoonlijk zou ik zeggen dat een gasvlam mij het geschikste lijkt. <P>Wie weet raad.......

Link naar reactie
Delen op andere sites


best een moeilijk klusje. Ik hen em eraf gehaald door eerst alle pootjes aan elkaar te solderen (met veel tin en weller bout 450 graden). Vervolgens snel "om" het otptje solderen (dus alle pootjes langs). op een gegeven moment was het otptje zo heet dat ie eraf ging. HET IS EN BLIJFT MOEILIJK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een nieuw manier. Buig van een soldeerpistool de draad waar je mee soldeerd in een vierkant zodat deze de eprom rondom kan verhitten. Wel eerst rondom vet in de tin zetten.<P>Scooby Doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

met een soldeer pistool werken aan smd parts is niet aan te raden,want deze kan een wisselspanning afgeven waardoor je de cam meteen vernielt.<BR>alles met een bout verbinden met tin is ook niet zo goed,want dan wordt de print te heet en kan je de printbanen er zo af tillen..<BR>ABSOLUUT GEEN VET GEBRUIKEN!!!!!dit spul vreet op den duur de print en metalen van het voetje aan...<BR>ik heb een hele tijd geleden een faq geschreven hoe ik dit had gedaan met,jawel hoor ,een scherp mesje.<BR>helaas is deze weer weg..<BR>als er interesse voor is dan wil ik hem wel opnieuw schrijven en plaatsen.<BR>als men de faq ge-mailt wilt hebben dan stuur me maar een PM.<BR>ik heb deze methode met alle smd systemen zoals GSM en satbox gebruikt en het is nooit fout gegaan.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals pic-o-matic beschrijft doe ik het zelf ook altijd. Heb verschillende cammetjes op deze manier van nieuwe eproms voorzien, sommige zelfs diverse malen, zonder problemen van printbaantjes die los gaan zitten ofzo.<BR>Eerder gesteld: het is en blijft een lastig klusje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het toch met een sigarettenaansteker.<BR>Aan die orginele OTP heb je toch geen bal na de Patch.<P>Eenvoudiger kan het niet:<BR>Bovenste puntje van de aanstekervlam <B>voorzichtig(!!)</B> ca. 5 seconden in het midden van de 27c512 houden, dan deze OTP met je pink-nagel <B>voorzichtig(!!)</B> een zetje geven.<P>Op deze manier heb je geen last van overtollig soldeertin of printspoorbreuken !<P>Denk gewoon: De CAM-PrintPlaat is niet van Benzine gemaakt !<P>Ik heb het op deze manier gedaan en dacht: Wat heb ik hiervoor toch moeilijk zitten doen, op bovengenoemde wijze gaat het nl. perfect. Desalniettemin neem ik vanzelfsprekend geen verantwoording voor eventuele mislukte afsolderingen.<P>Succes... tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0<p>[ 29-08-2001: Message edited by: MediaMaster ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het toch eng om het met een aansteker te doen. Heb hiermee nog niet zo veel ervaring. Ben toch bang dat ik te hard aan die eeprom trek en dat dat een paar printbaantjes het moeten ontgelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Matchles<P>Met vet in de tin zetten, bedoel ik niet vet gebruiken, maar gewoon veel tin gebruiken.<P>Tevens heb ik mijn methode met een soldeerpistool al diverse malen succesvol toegepast en diverse CAM's omgebouwd. De eprom is er binnen een paar seconden vanaf.<P>Scooby Doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...