longfellow99 Geplaatst: 3 augustus 2004 Geplaatst: 3 augustus 2004 Ik heb (nog) geen kabel of adsl en gebruik voor voor de updatefunktie onder de blauwe knop een (gedeelde) inbelverbinding. Dit heeft bij Ronalds images altijd vlekkeloos gewerkt. Maar met rel 108 krijg ik het niet aan de gang, als ik rel 107_040502a terugzet doet ie het gelijk. Heeft iemand enig idee waarom de update via inbelverbinding in de nieuwe image niet meer werkend te krijgen is, dan wel een oplossing voor dit probleem? Al 8 jaar proeflid!
Gast Geplaatst: 4 augustus 2004 Geplaatst: 4 augustus 2004 Tsja het klinkt een beetje als een raar verhaal. De dreambox praat gewoon ip, heeft een ip adres en een default gateway, of dat uiteindelijk dan adsl of inbel is zal de box een rotzorg wezen. Ik denk dus niet dat het iets met de image te maken heeft.. Mocht je toch denken dat het image gerelateerd is vertel dan eens wat meer over de manier waarop dat dialin plaats vind? Groetjes, Ronald
Gast Geplaatst: 5 augustus 2004 Geplaatst: 5 augustus 2004 via PM kreeg ik deze reaktie van longfellow99: Bedankt voor je reactie, ik gebruik een gewone inbelverbinding via mijn laptop onder xp-home. Deze verbinding is gedeeld, omdat het anders niet werkt. Ik laat mijn laptop dus inbellen en zodra ik verbinding heb was de dreambox ook verbonden, ik kon updaten, cardsharen over internet etc, dit lukte prima met de ronaldd 040502a op basis van rel 1.07. Nu heb ik de nieuwste Ronaldd erin van op basis van 1.08 en aan de laptop is niets veranderd, inbellen gaat prima, maar de dreambox kan op een of andere wijze geen verbinding meer maken via de internet connectie. Vreemd is dat ik wel via de total commander contact kan leggen met de dreambox en dat ik ook via een keyupdateprogramma de softcam keys kan updaten. Zodra ik de oude image 040502a terugzet loopt alles weer perfect met dezelfde netwerkinstellingen! Enig idee wat dit kan zijn??
Gast Geplaatst: 5 augustus 2004 Geplaatst: 5 augustus 2004 Vertel eens wat meer over deze config longfellow. Wat voor ip settings stel je in in je dreambox? Ik neem aan dat je bij beide versies van de ronaldd dezelfde settings erinzet? Groetjes, Ronald
longfellow99 Geplaatst: 7 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2004 Ben eruit, heb met Dreamup een erase image geupt via seriele kabel en toen de laatste ronaldd image 040702, en ziedaar alles werkt perfect! Ik vermoed dat de flash-erase die ik wel steeds deed toch nog niet genoeg was. Daarnaast vraag ik me af hoe stabiel een update via de dreambox zelf (image renamen naar root.cramfs) is? Heb het idee dat een update na erase.img via dreamup uiteindelijk het beste resultaat geeft. Linuxman in ieder geval bedankt voor het meedenken! Al 8 jaar proeflid!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen