Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Naar aanleiding van een vraag onder "hardware problemen" de volgende vraag:

Kent iemand een mogelijkheid om achter de ontvanger in de coax extra stroom toe te voeren voor DiSEqC apparatuur en dan voornamelijk de motoren. Ik lees regelmatig over haperende motoren waarbij dan verondersteld wordt dat de ontvanger de stroom voor de via de coax gevoedde motoren niet kan leveren.

Het moet toch mogelijk zijn om een kastje te maken met een externe voeding die de 13 - 18V omschakeling goed volgt, en b.v. 800 of 1000mA kan leveren zonder deze aan de ontvanger te onttrekken.

Zijn daar ervaringen mee ?

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Dat is er !!! Eén van onze boardleden heeft zoiets gemaakt .

Zoek maar eens in oude postings gerelateerd aan diseqC motoren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Even voor je gezocht URL

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Bedankt trust, ik had ondertussen een andere post over hetzelfde onderwerp met de oplossingen van geertendie ook al gevonden.

Heeft iemand deze schakelingen al eens gebouwd en getest ?

Wat mij eigenlijk bevreemde was, dat ik zoveel klachten betreffende de aansturing van DiDEqC motoren lees, b.v. betreffende de Skystar 2 PVCI DVB kaart, maar er schijnbaar nog geen oplossing daarvoor in de handel is.

Ik heb nu nog een PCTVsat kaart die geen DiSEqC ondersteund, maar ik ben wel van plan om ermee te gaan testen, dan zal ik de schakelingen van geertendie eens bekijken.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen