Gast Geplaatst: 4 augustus 2004 Geplaatst: 4 augustus 2004 Allen, geen idee of dit topic hier past maar ik probeer het gewoon (zo niet, gewoon weghalen). Voor het downloaden maak ik gebruik van DC++. Aangezien ik een router heb staan de settings bij DC++ in de passive mode. Nu heb ik gelezen dat door de router een port toe te wijzen, DC++ ook in de active mode kan functioneren, en ik hierdoor dus meer users kan bereiken. wie heeft hier ervaring mee. gr Bob
Gast bert@ne Geplaatst: 14 augustus 2004 Geplaatst: 14 augustus 2004 Hoi Bobby,, Inderdaad als je een router gebruikt en gebruik maakt van dcc++ dan heb je er minder aan in passieve mode. In het menu waar je kunt kiezen uit: actieve of pasieve mode kies je actieve mode. Je ziet er ook instellingen op "default" staan , daar komt je ip nr. en poortnr te staan die ook in de router komen te staan. Je IP nr. is het ipnr van je Wan =(dus je provider). Poort is bv. 1214 In je router zit er ergens een instelling die "portforwarding" of "virtual server" heet daarin zet je het poortnr. dat je ook gebruikt voor dc++ dus poort 1214 Je kunt natuurlijk ook andere poortnr.'s gebruiken als ze dan maar overeen komen met je programma en je router. Tip: Sommige Firewalls hebben problemen in combinatie met dc++ oa: Zonealarm.. groetjes bert,,
Gast Geplaatst: 14 augustus 2004 Geplaatst: 14 augustus 2004 Hi Bert, ik heb dit allemaal geprobeerd ook volgens de handleiding van DC++ alleen hij pakt helaas nog steeds de active mode niet. de firewall van m'n besturingssysteem staat uit dus daar kan het ook niet aan liggen. Heb je nog iedeen? gr Bob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen