rongogo Geplaatst: 8 augustus 2004 Geplaatst: 8 augustus 2004 Wie zou een ip table plugin willen schrijven wat werkt met de 1.08 releases, er is er een geweest maar deze werkt helaas niet meer. Bvd Rongogo
xinetic Geplaatst: 8 augustus 2004 Geplaatst: 8 augustus 2004 Ja dat zou wel wenselijk zijn, ben er ook mee wezen stoeien, maar is toch wel ingewikkeld. Een mini howto speciaal voor de dreambox met de meest gebruikte poorten en met wat voorbeelden zou erg handig zijn, bv. met commando xx block je alles waarna je met commando xx poorten yy open zet en met commando xx bepaalde ip adressen toe laat of blokkeerd, etc Er zal toch wel een soort standaard iptables template zijn, wat met wat kleine aanpassingen op maat kan worden gemaakt. Helaas kan ik verder geen nuttige informatie verstrekken, ik heb de makkelijkste weg gekozen, een apparte pc met mandrake 10.1 (kernel 2.4), cs_srv, firestarter. Maar die staat nu 24x7 aan en vindt ik wel zonde van de energie, terwijl het op de dreambox ook mogelijk is.
Gast Geplaatst: 9 augustus 2004 Geplaatst: 9 augustus 2004 Het probleem hiervan is dat de 108 images geen firewall support meer hebben. Dus met iptables kom je er niet meer. Als je het nodig hebt voor het sharen, kijk dan even in rdgd b10, deze heeft nu een host allow functie die in wezen hetzelfde doet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen