Ga naar inhoud


[Nokia] Bootblock NOT protected, wie helpt?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo!<P>Zoals het subject al aangeeft, heb ik hier een D-box die deze melding geeft bij het starten, verder is ie wat wispelturig met het zappen (lijkt vast te lopen) Ik heb écht al gekeken of de jumper er af is... Het lijkt er dus op dat de D-box defect is. Kent iemand dit probleem? <P>B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ken het probleem niet, ook mijn eerste ingeving was de jumper, maar als tie er al af is...tsja.<BR>Vervang de hele rotzooi eens. Bootloader opnieuw, DVB opnieuw en de settings. Dit helpt vaak bij wazige problemen.<BR>Zukzezzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook een dbox staan die dit meldt bij het starten van dvb2000, doet ie al meer dan een jaar zonder enig probleem echter. De jumper werkt overigens wel normaal, alleen meldt ie dat ie not protected is. Aangezien ie goed werkt vond het toen (en nu nog) wel prima met die melding.<P>Groetjes, Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook met een D-bak, met de de latere beta versie 2.5, die overigens veel mooier is slikt ie het allemaal wel, de loader blijft 2.00. De eerste keer kwam ie wel met een fout melding mbt error in channel list, even nieuwe lijst erin en klaar.<P><BR>stay satted

Link naar reactie
Delen op andere sites

BOOTBLOCK NOT protected wil alleen maar zeggen dat iemand 'vergeten' is de jumper er af te halen. Dit gebeurt nadat met een BDM interface de B2.0Uns bootloader geplaatst is.<BR>Kan dus helemaal geen kwaad. ;-)<BR>Als je er gek van wordt, maak je hem open en kijk je naar de jumper die bij de Irdeto CAM zit. Die haal je er dan vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In m'n eerste posting gaf ik al aan, dat de jumper er écht wel af is. Inmiddels al weer wat geexperimenteerd. Nieuwe soft laden middels BDM wil niet meer, de D-box start dan gewoon niet meer op. (de kabel zit er wél OK op..) Verder is het menu soms verschillend van kleur. (Rose i.p.v. blauw) M.i. is er iets goed mis met het CPU-board of met het geheugen. Als er iemand is met een defect apparaat en 'm kwijt wil, ik houd me aanbevolen. De tuner-print mag defect zijn.<P>B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is bekend, en er is in het verleden meer over gepost. Kan zijn geweest bij het funboard, weet het niet meer zeker. Toen was de uitkomst dat een regulator voor de 12vdc ?? defect was. de 12vdc werd via een weerstandje aan massa op een ingang van de een of andere chip gezet. als de 12 volt nu te laag was ging de box allemaal vreemde streken uithalen.<BR>Wie hier zeer zeker meer vanafweet is SchumiNL van de Nerds.<BR>Leg deze je probleem eens voor, ik denk dat hij zo kan vertellen welk onderdeel je moet vervangen.<BR>Wat je ook kan doen is het schema even downloaden van de nokia. zo moeilijk moet het niet zijn de regulator te lokaliseren, en even uit te meten.<BR>Waar je de schema's kan downloaden ?? weet ik niet, dat ze op internet rondzwerven weet ik zeker.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...