Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 wanneer ontstaat het probleem op gas of op benzine ? als het probleem met gas ontstaat dan is waarschijnlijk het membraam van gasafsluitklepje lek . Je start en rijdt en staat stil . Zelf dit probleem gehad , een half jaar tobben van dealer naar gasfabrikant. Tenslotte zelf dit goedkope klepje vervangen en bingo .
bromtol Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 ik pleit gelijk voor meer blonde vrouwelijke wegenwachters. bromtol mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.
Cees-Jan Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 Juist, de auto rijd dus gewoon goed, printen kleppen alles moet in orde zijn, meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door een slechte elektrische verbinding, je geeft aan dat de auto ploft, dit duid op onverbrande brandstof in de uitlaat(of inlaat). Het ziet er naar uit dat als gevolg van temperatuurstijging er ergens een verbinding wegvalt van de ontsteking, als dit in de opnemerzijde van het systeem zit dan zal de computer dit als een storing registreren (door dealer uit te lezen) Aaangezien de dealer er niks mee kan zit de storing dus in de verbinding tussen computer en bobine(s)(dit wordt meestal niet door de compu geregistreerd en dus niet uit te lezen), als je eenschema hebt is t wat eenvoudiger zoeken maar je kunt natuurlijk ook alle connectors (en massa verbindingen) controleren (=losmaken schoonkrabbelen insprayen) Succes
Oldereast Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Citaat: Die brandstofpomp is een hele goede, zeker met amerikanen. Als er een injectie op de motor zit heb je een electrische hoge drukpomp. Op een normale benzine injectie motor zit zeker geen hoge druk pomp omdat de nevel in het spruitstuk wordt ingespoten en daar juist een onderdruk heerst. De druk is uiteraard iets hoger dan atmosferisch maar zeker niet hoog. Alleen bij diesels en bij de Mitsubishi GDI heb je dat wel omdat daar de nevel direct op de zuigers gespoten wordt. Bij het op het contact zetten hoor je de pomp even een seconde om het systeem onder druk te zetten zodat er gelijk benzine bij de injector zit. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen