Gast Geplaatst: 9 augustus 2004 Geplaatst: 9 augustus 2004 Hallo, Enkele jaren terug heb ik mijn ASTON 1.03 CAM naar CryptoWorks converteerd met de bekende files die we nu bij LEF data vinden. Nu wil ik deze cam weer terug converteren naar een Originale 1.03 Aston CAM. Extra uit de kelder de oude Toshiba Laptop gehaald die nog alle CAM erkent. De CryptoWorks98.inf geladen en de Toshiba erkent de Philips CryptoWorks CAM. Nu in DOS Mode gegaan, en het commando LOAD.exe ASTON103.bin gegeven. Het SCM Flash program start. Ik schuif dan de kaart in het system en na enige tijd komt die PIEP. Dan druk ik de SPACEBAR en krijg helaas een DVB Module Initializition Error. Alles geprobiert maar ik kom niet verder? Wie kan mij helpen. Ik werk met Windows 98 SE. Is er een mogelijkheid het onder Windows XP te proberen of zijn er nog andere Windows Programme om deze Flash in de CAM te laden. mvg Gerard
Fredo Geplaatst: 10 augustus 2004 Geplaatst: 10 augustus 2004 terug zetten gaat niet heb ik gelezen ik heb er een jaar geleden ook om gevraagd Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
prutsie Geplaatst: 10 augustus 2004 Geplaatst: 10 augustus 2004 Jawel, het moet gewoon lukken. Er kunnen meerdere dingen fout gaan. 1. fout in de .inf file. Je zal deze moeten openen en kijken of er geen vreemde dingen instaan. Het zou kunnen dat er naar een verkeerde binfile wordt verwezen of naar een programma welke zich op een andere plaats op de hdd bevind. 2. PCMCIA verkeerd ingesteld. Deze mag niet op cardbus staan. Standaard staat de PCMCIA er echter wel op. Bij sommige lappies in de bios, en bij andere softwarematig via control panel in te stellen. Veel meer kan er volgens mij niet verkeerd gaan. Ik neem echter aan dat je niet een crypto.inf moet hebben maar een aston.inf. Op zich niet zo'n probleem omdat je de inf files simpel kunt editten met bv. ultraedit. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 10 augustus 2004 Geplaatst: 10 augustus 2004 Hallo Peter, Ik had mij hetvolgde gedacht. Ik heb nu een CryptoWorks Modul en darum heb ik een crypto98.inf nodig anders erkent mijn laptop het niet. Verder ben ik onzeker of ik het in de DOS emulatie Window flashen moet ofdat ik windows verlaten moet en in DOS mode starten. In het laatste geval geeft mijn laptop echter geen PEEP als ik de CAM erin steek. Ik controleer even wat de PCMCIA mode van mijn laptop is. mvg Gerard
prutsie Geplaatst: 10 augustus 2004 Geplaatst: 10 augustus 2004 Oef, ik heb maar 1 of 2 keer een lappie gebruikt en verder altijd een Nokia 9600. Voor zover ik me kan herinneren staat in die .inf file de filenaam van de te flashen file. Dit moet dus niet crypto.bin zijn of hoe die file ook heet. Volgens mij kan je de .inf file op een simpele manier met wordpad of ultraedit openen en aanpassen. Ook de parameters van je PCMCIA staan er volgens mij in. Wat ik me ook herinner is dat je de cardbus mode (bij een Toshiba) uit moest zetten. Anders werd de module niet herkend. Op levdata staat het volgende: How to do: 0. Download the upgrade Pack and the version you want. 1. Unzip all files into a directory of you choice (e.g. C:\CAM) 2. If you run Win95 OCR2 use Aston95.inf or Win98 use Aston98.inf (ONLY ONE OF TWO DELETE OTHER) If you run WinMe, WinNT, Win2k or WinXP it won't work!!!!! 3. Shut Down Laptop 4. Restarting Laptop (WITH THE CAM ON THE PCMCIA SLOT) 5. When it asks you for a driver directory point to unzip directory (e.g. C:\CAM) 6. Start Xaload11.exe *.bin Press the enter button. 7. Follow the on screen instructions Kan me inderdaad herinneren dat ik toen ook alle inf files heb gewist behalve de aston inf voor win 98 (welke op mijn toenmalige lappie draaide) groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
prutsie Geplaatst: 10 augustus 2004 Geplaatst: 10 augustus 2004 Shit, natuurlijk, helemaal vergeten. De inf file moet je natuurlijk wel ff installeren door er even met de rechtermuistoets op te klikken en de "install" of "installeren" optie te kiezen. Anders herkent windows je module natuurlijk nooit en te nimmer. Ik weet alleen echt niet meer of je de aston of crypto inf moet hebben. Zal je gewoon moeten proberen ben ik bang. Moet toch werken ?? succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen