Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Citaat: Een RISC-processor is niet te vergelijken met een CPU die in een gewone PC zit! Klopt, een RISC processor maakt deel uit van een "gewone" processor. Een RISC processor als deze vergelijken met een P4 is als de dieselmotor van een locomotief vergelijken met een complete personenauto. Met de locomotor kun je in principe meer versjouwen dan met de auto, maar je moet er nog wel een trein omheen bouwen en rails aanleggen. Voor de auto hoef je alleen voor vlakke ondergrond te zorgen en je kunt er mee aan de slag.
grunnsat Geplaatst: 11 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2004 Citaat: Een RISC-processor is niet te vergelijken met een CPU die in een gewone PC zit! Daar weet ik alles van, ik werk al meer dan 10 jaar met RISC processoren. Maar wat wil je daar mee zeggen? Vanzelfsprekend is dit een dedicated cpu voor video toepassingen, en geen algemene cpu zoals de AMD in feite is. Equator is een Amerikaans bedrijf, en in Amerika zijn ze al veel verder met HDTV. Vandaar dat ze daar al veel meer electronische componenten ontwikkeld hebben voor HDTV.
grunnsat Geplaatst: 11 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2004 Citaat: Klopt, een RISC processor maakt deel uit van een "gewone" processor. Dat komt bij x86 cpu's inderdaad voor, maar dat is zeker niet normaal. Complicated Instruction Set CPU's (CISC) hebben veel hardware instructies die complexe opdrachten zelf kunnen uitvoeren. Bijvoorbeeld een getal vanuit ASCII omzetten naar binair. Een Reduced Instruction Set CPU (RISC) heeft veel minder instructies, en daar moet een dergelijke opdracht eerst in software (door de compiler) worden vertaald in kleine simpele instructies. RISC processoren zijn dus kleiner, en kunnen daarom op een hogere kloksnelheid werken. Daar staat tegenover dat ze per klok-cyclus minder doen, en dus meer tikken nodig hebben om dezelfde hoeveelheid werk te verzetten. De executables voor een RISC processor zijn dientengevolge ook veel groter dan de executables voor een CISC processor.
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Goed lezen jongens, in de spec's staat dat hij HDTV doet op 720p dus de lagere resolutie, leuk maar heb je weinig aan op een mooie 42 inch plasma.
Ron Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Er staat ook 1080i, maar wat heb je er aan als er geen DVI op zit? Tox.
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Als je goed leest in de spec's zie je dat hij 1080i ondersteund maar dit terug vertaalt naar 720p omdat dit de maximale videouitgang is. 1080i stuur je het beste aan met component Tox ! Mijn pioneer 50 inch werkt daar perfect op met 1080i, en vrijwel alle (er zijn er maar een paar) schermen die echt 1080 aankunnen (die niet terug vertalen naar 780p)hebben allemaal component en geen DVI-D !
grunnsat Geplaatst: 11 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2004 Het HDTV signaal kan blijkbaar uitgestuurd worden over VGA en de componenten uitgang (RGB) van de scart aansluitingen.
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Dat zal wel via de scart gaan,hoewel componenten (RGB) wat jij bedoelt wat anders is als component. De dreambox kan ook RGB en component uit via de scart dus dat is niet uniek, het is dan puur een kwestie van de juiste (kwaliteit) kabels ertussen
Ron Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar vrijwel alle nieuwe HDTV LCD en plasma's hebben een DVI ingang. Slechts een klein aantal heeft OOK component. DVI is nu eenmaal de consumenten standaard geworden voor HDTV. V.w.b. jouw opmerking "in de spec's staat dat hij HDTV doet op 720p dus de lagere resolutie" vind ik helemaal niets in de specs over dat de reelbox geen 1080i zou kunnen weergeven. Ik de specs staat duidelijk; HDTV-Modi: 480p, 720p und (EN) 1080i Hoe het ook zei, volgens mij kan de reelbox zonder broadband chip nooit fatsoenlijk HDTV in de volle resolutie weergeven en ik heb ook niet veel vertouwen in de kwalitiet van 720P via de component uitgang van de reelbox daar hij niet over de juiste chipsets beschikt. Het is natuurlijk allemaal giswerk (ook van mij) dus we zullen moeten wachten tot (en of) het ding ooit op de markt verschijnt. Tox.
grunnsat Geplaatst: 12 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2004 Citaat: hoewel componenten (RGB) wat jij bedoelt wat anders is als component Bedoel je misschien composiet? Zoals ik het begrijp bedoelt men met 'component' RGB, en met 'composiet' het totale video signaal over één signaal leiding.
Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 Component is YUV of RGB, een van de twee of allebei. Composite is "alles in een". Lees dit artikel in de Wikipedia dan wordt het allemaal duidelijker uitgelegd dan ik het zou kunnen.
grunnsat Geplaatst: 12 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2004 Dank voor het linkje. Het komt er dus op neer dat je bij één signaal leiding over composiet/composite spreekt, en zodra je twee of meer signalen gebruikt spreken we over componenten. En van componenten video bestaan er dan weer vele varianten, waaronder RGB en YUV. Reel zegt dat ze HDTV over de VGA aansluiting kunnen uitgeven, en over de componenten uitgangen. Die laatsten zijn dan de twee Scart aansluitingen, en drie cinch aansluitingen. Ze kunnen zowel RGB als YUV uitgeven over die uitgangen.
druup Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Een aansluiting die ik hier nog niet gelezen heb is HDMI. Dit zou de nieuwe standaard moeten gaan worden voor digitale overdracht van (HD)video plus digitale audio over een connector. Ik weet niet meer hoe het precies zat maar er zijn in iedergeval verloop kabels voor HDMI <-> DVI waarbij uiteraard alleen de video wordt doorgegeven. Als ik het goed heb kan de HDMI een nog grotere bandbreedte transporteren dan DVI nu kan maar verder lijken ze qua video deel veel op elkaar . Misschien kan iemand een toelichting geven op dit laatste. In Europa is Pioneer de eerste die deze aansluiting op een consumenten product heeft n.l. de Plasma schermen en nu ook DVD spelers. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
grunnsat Geplaatst: 14 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2004 Citaat: Er staat ook 1080i, maar wat heb je er aan als er geen DVI op zit? Ze hebben er bij Reel nog eens naar gekeken, maar het lijkt erg moeilijk te zijn om zowel een goede analoge uitgang als een DVI uitgang te realiseren. Dit is hun meest recente opmerking over de mogelijkheid om een digitale uitgang te verwezenlijken. Het is in het Duits, maar met een beetje moeite moet dat te begrijpen zijn. Citaat: habe mich selbst mal etwas durchgelesen, und da gibt es Chips z.B. von Silicon Image. Ich schildere mal kurz den aktuellen Aufbau bezüglich Videosignal-Routing in der ReelBox: Geode VGA Digital-Out , BSP-15 Digital-Out -> beide in einen Busswitch, also Umschalter, rein -> weiter zum Focus FS45x Video-Encoder Mir ist kein Video-Encoder bekannt, der analog _und_ DVI beherrschen würde. Daher müßte man zwei Chips einbauen, und dazwischen möglicherweise wieder einen Umschalter (weiß nicht, ob der Bus das packen würde, beide gleichzeitig dranzuhängen). Desweiteren liegt der Teufel im Detail: Die DVI-Encoder müssen noch am I2C-Bus hängen, und sollten mit S/PDIF-Daten versorgt werden können. Ein entsprechender Steckverbinder für ein DVI-Modul müßte daher über 30 Pins haben, und wir müßten noch Platz auf dem Mainboard dafür finden. Auch bei direkter Integration bräuchte man natürlich noch Platz. Vor allem ist das aber auch eine kostspielige Angelegenheit, die in der Praxis keinen nennenswerten Vorteil hätte. (Wenn ich hier selbst privat mal auf dem Beamer fernschaue, sind eigentlich nur die Kompressionsartefakte auf den meisten Sendern problematisch, aber sicher nicht die analoge Signalzuführung! Bei DVDs ist das deutlich besser, und abgesehen von der Auflösung ist das Bild eigentlich so gut wie perfekt -- in beiden Fällen unter Verwendung der Komponenteneingänge. Als Zuführer rede ich übrigens von Geräten wie der TF5000 oder Humax 1100 (DVD))
rai Geplaatst: 21 augustus 2004 Geplaatst: 21 augustus 2004 Snap dat verhaaltje van die Duitser niet helemaal. Nou is die Qualitv ontvanger niet de beste op de markt, maar die heeft zowel DVI als VGA erin zitten. En heb deze aangesloten staan op een Hitachi met DVI ingang. Het beeld is echt perfect als je daar ASTRA HD op afspeelt. En heb zelfs VGA en DVI op 2 verschillende schermen op hetzelfde moment werkend gehad. Hier in m'n PC heb ik ook een DVI kaart op een TFT aangesloten. Het beeld is toch echt wel een stuk beter dan via VGA. In het FAQ deel van de REEL website staan nog 2 interessante vragen en antwoorden: Ist die ReelBox für den HDTV-Empfang geeignet? Ja. Unterstützt werden die Modi 480p, 720p und 1080i. Die ReelBox hat zwar reichlich analoge und digitale Ein- und Ausgänge, ich vermisse aber DVI. Wir mussten bei der ReelBox auf den digitalen Videoausgang DVI verzichten, da er den Bedingungen des DVD-Forums widerspricht. Dafür verfügt die ReelBox jedoch über zwei hochwertige analoge Ausgänge: einen VGA- und einen Komponenten-Ausgang. Dit laatste antwoord snap ik niet helemaal: welek "Bedingungen des DVD-Forums widerspricht" worden hier dan tegengesproken?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen