Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Beeld staat stil of valt weg Nokia 9500


Gast

Aanbevolen berichten

Reeds omgebouwd tot allcam maar beeld staat soms stil,valt weg of komen blokken in beeld.<BR>De schotel staat goed afgesteld en de kabel is ook in orde. <BR>Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blokkerig beeld heeft altijd te maken met een slecht signaal (of zwak).<BR>Kijk eens of het alleen de vertikale of horizontale kanalen zijn.<BR>Geef je schotel eens een klein tikje de ene of andere kant op.<BR>Misschien vocht in de LNB, dan kun je ook dit soort problemen krijgen.<P>Groeten,<BR>Satblaster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hallo strikkie,omgebouwd cam tot allcam met<BR>Amon v2.2 soft, heeft soms probleem dat het beeld soms stil en huit valt, of blokken in beeld.Ik heb -+ 60 cam omgebouwd met V2.1<BR>geen proleem maar met de twee cam met amon<BR>V2.2 at ik dit phenomene !!!!!! rolleyes.gif" border="0 <P> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 2.1 cam en een 2.3 cam en bij bijde geeft hij een blokkerig beeld. ( er zit geen water in de lnb en ook de afstelling van de schotel is goed. Waar kan het dan nog meer aan liggen. Of is het nog in een begin statium dat het nog niet zo goed werkt. <BR>Wie kan mij vertellen hoe ik het blokkerig beeld en het weg vallen van beeld bij een omgebouwde 9500 kan verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Strikkie,<P>Het probleem wat jij nu hebt, komt mij bekend voor. In mijn situatie had ik toch te weinig signaal zelfs wanneer de schotel goed uitgericht stond. Om te controleren of dit bij jou ook het geval is, kun je de uitslag van jouw s-meter even controleren (Guide en dan 6 indrukken). Bij een slecht tot matig signaal varieert deze van 39 XX XX tot 40 XX XX. Natuurlijk is dit per ontvanger verschillend maar in de meeste gevallen geeft dit aan dat het signaal toch wel aan de zwakke kant is. Beter gezegd: sommige 9500's zijn 'doof' (waaronder die van mij). Je zou dit op kunnen lossen door een versterker in de LNB-kabel op te nemen. Misschien werkt jou 9500 dan beter.<P>Suc6. Sathunter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...