Ga naar inhoud

scannen schotels

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Misschien een domme vraag, maar ik ben sinds kort verhuisd naar een appartement in het buitenland waar een schotelinstallatie aanwezig is. De wandcontactdoos op de muur heeft een derde aansluiting. Op het dak staat een schotelpark echter ik heb geen idee waar ze op gericht staan. Hoe kom ik er nu achter hoe ik deze kan gebruiken. Ik heb een dreambox decoder en heb allerlei scan uitgevoerd, maar het lijkt alsof ik altijd dezelfde lijst krijg. Nederlandse zenders staan er ook niet tussen, terwijl ik die met name wil hebben. Wie helpt mij?

Alvast bedankt.

Mark

Geplaatst:
Citaat:
Wie helpt mij?

Alvast bedankt.
Mark

Wellicht de eigenaar/verhuurder?
Groet, Skippy2
Geplaatst:

Of noem een paar zenders die in die lijst staan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Als het een schotelpark is zal daar zeker ook een diseqc-schakelaar bij horen, heb je reeds verschillende diseqc instellingen geprobeert tijdens het afscannen?

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Geplaatst:

Print met GrobTrack een 'plattegrondje' en kijk naar welke satelliet die schotel kijkt!

Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve)

DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven)

Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch

Geplaatst:

Een 'schotelpark' op het dak van een flat zou kunnen betekenen dat er een GSO aanwezig is. Zonder informatie over de fysieke configuratie (welke satelliet-LNB bereik je met welk diseqc commando) ben je wel even onder de pannen om het uit te zoeken. Vandaar mijn eerdere suggestie... gewoon vragen aan de eigenaar/verhuurder

groet, Skippy2

Geplaatst:

Of de buurman. Ik neem tenminste aan dat je buren hebt die van dezelfde installatie gebruikmaken als je in een appartementencomplex zit.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reakties. Het appartment staat in London, en voor zover ik kan zien staan er 3 schotels op het dak. Heb navraag gedaan bij de verhuurder, maar die verwees me naar een commercieel bedrijf wat vervolgens alleen maar informatie over Sky had. Als ik de dreambox op alle satellieten uit de lijst laat scannen krijg ik op een 10-tal enige response. Echter ik vind veel dubbele kanalen, met name engelse shopping, BBC en SKY. Geen enkele nederlandse toot op heden. Ik had de hoop mijn eigen schotel niet te hoeven te installeren...

mark

Geplaatst:

Grote kans op Astra2 (dan heb je vast Motors TV en BBC1-4)!

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Geplaatst:

Lijkt er inderdaad op. Maar er staan er zeker 3 op het dak. Hoe vindt ik uit hoe ik zou kunnen switchen naar één van de andere...?

Mark

Geplaatst:

Diseqc instellen

A (1) zal wel Astra II zijn

B (2) kan vanalles zijn maar waarschijnlijk Hotbird of Astra 19.2

c (3) idem 2

Hoe kan je dat zelf testen ?

Simpel, kijk of je op een transponder die alleen op de geselecteerde satelliet voorkomt met een bepaalde symbolrete en fec of je ontvanger lockt (gaat erg goed en gemakkelijk met een dreambox).

Lockt je ontvanger dan zou het heel goed mogelijk zijn dat je de juiste satelliet hebt gevonden. Vervolgens deze satelliet scannen en kijken of je een FTA kanaal kan gaan vinden die beeld geeft. Je weet dan welke frequentie, en welke zender. Dan bij www.lyngsat.com of www.satcodx.com deze zender in de lijsten kan terugvinden.

Op dit moment weet je dan dus welke satelliet dit is. Is het niet de juiste satelliet dan deze selecteren en opnieuw scannen.

Wat je dus minimaal wel zal moeten weten is het aantal schotels op het dak. Het zullen er 2 of maximaal wel 3 zijn, maar gewoon kijken en tellen dus.

Met een compasje (of even naar de andere in de buurt gemonteerde schoteltjes kijken) kan je ongeveer zien welke richting de schotels opstaan. Ook hieruit kan je dus afleiden hoe het ongeveer zit. Het enige dat je dan dus nog niet weet is welke diseqc bij welke schotel hoort, maar dat is dus uit te vinden door te gaan experimenteren.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Heb de suggesties gevolgd en tot de conclusie gekomen dat slechts één van de 3 schotels daadwerkelijk is aangesloten. De Astra 2 op 28.2E. Dus geen switching o.i.d. Helaas. Heb intussen mijn oude schotel maar weer uitgepakt en op 19.2E gericht, en kan in ieder geval kijken. Qua richting komt ie exact overeen met één van de andere schotels op het dak, maar ik denkt dat dit in een kabelkast of zo moet worden omgeschakeld. Zal toch via de beheerder moeten regelen vrees ik. (Die weet van niks).

Bedankt

Mark

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen