EL PIÑO Geplaatst: 10 augustus 2004 Geplaatst: 10 augustus 2004 Ik probeer een CD van 90 minuten (800MB) te branden, die helemaal vol staat (zelfs iets meer dan 90 min.) nu zit ik met het probleem dat alle programma's die ik heb om te branden en Windows de schijf maar als een 700MB CD zien. Als ik in Windows Explorer kijk, staat er "702 MB vrij", volgens Nero is de available capicity 703MB, en Roxio Easy CD Creator ziet 79:59 minuten beschikbare tijd op deze CD.. Nu kan ik wel overburnen, maar dat lijkt me niet zo slim want ik wil mijn brander nog langer behouden, en om nu 11 minuten over te burnen, lijkt voor het behoud van de laser niet zo slim lijkt me. Mijn vraag is simpel: hoe krijg ik de programma's "zo ver" dat ze 800MB oftewel 90Min. op deze CD zien? Of zijn er andere apps die dat wel kunnen? Of ligt het mogelijk aan de brander? Al lijkt me dat sterk, deze is afgelopen vrijdag gekocht (het is een Freecom DVD+/-R(W) en CD-R(W) brander met een blijkbaar LiteOn LDW-451S binnenkant overigens). Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 10 augustus 2004 Geplaatst: 10 augustus 2004 Misschien dat je een nieuwe firmware kunt downloaden? Wil soms helpen.
EL PIÑO Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2004 Daar dacht ik zelf ook al aan maar op zowel de site van Freecom (waar mijn type brander helemaal niet lijkt te bestaan) als die van Liteon (waar hij dus oorspronkelijk van is) kan ik niets vinden.. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
EL PIÑO Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2004 Maar blijkbaar keek ik niet goed, want op de site van LiteOn was voor het model zoals op de sticker op de drive zelf staat (LDW 451S dus) wel firmware te vinden, alleen werkte die niet. Op een andere site heb ik een oudere versie (maar wel nieuwer dan de versie die erin zat) gevonden, die wel werkt. Ga zometeen kijken of het probleem daarmee wordt opgelost. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
EL PIÑO Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2004 Helaas, update naar nieuwe (officiële) firmware is geen oplossing. Nog steeds hetzelfde probleem. Edit: Ook een update naar een onofficiële versie mag niet baten. Het OEM-type is overigens DVDRW DRW-1S45.. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 De enige manier om een 99 minuten CD te branden dis d.m.v. Disc at Once(DOA).
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 In dit draadje hadden we 't er ook al eens over .
EL PIÑO Geplaatst: 11 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2004 Citaat: In dit draadje hadden we 't er ook al eens over . Die had ik reeds gevonden. Het gaat overigens over een 90 minuten cd :-).. Het is echter voor de speler een probleem, 85 minuten op een 90 minuten cd pikte hij nog wel, maar 90 vol niet meer. Dus dan maar over twee 80 minuten cd's verdelen. Toch bedankt. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
4-stimpy Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 ik heb ook een aantal keer muziek geprobeerd te branden op een 90 mmin cd. In een woord, Waardeloos. ik koop die rommel niet weer. Dreambox 800 HD PLI Dreambox 7000s (PLI) 80cm triax Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1
marco24 Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 ik gebruik hier ook wel eens 100 min cd's dan alleen voor vcd's dan kan er heel veel op 1 cd en dan kan vaak een film op 1 cd ipv 2 cd's nog nooit problemen gehad je brander moet het wel ondersteunen !!!!!!!!! en in nero moet je kiezen voor overburn en dao bij geavanceerde opties kun je overburn aan zetten voor audio cd's schijnt het minder te wezen veel cd spelers spelen de cd niet of niet helemaal of de tracks die na 80 min staan worden niet gezien
Gast bert@ne Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 Hoi Marco24,,, Ik had het zelf niet beter kunnen zegggen , Ik heb ook geen problemen met 99min. cd's wel met de diverse ( stand-alone) afspelers thuis/auto ,, de ene werkt wel de andere niet !!! bert,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen