Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Sinds het begin krijg ik af en toe dat de dreambox bij een aantal zenders (Nederland 1/2/3 en de Canal+ zenders, soms ook BBC1/2) de melding 'Deze service is niet gevonden' geeft. De andere zenders geven wel beeld. Ook heb ik wel eens dat het beeld maar ca. 1 x per seconde ververste, dus heel schokkerig was. Audio was dan wel normaal. Ook dit weer bij dezelfde zenders (RTL4/5 enzo doen het altijd prima). Uitschakelen via het menu en dan weer aan lost het probleem meestal op, niet altijd. Een nieuwe transponderscan lost het altijd op. En na een dag wachten of zo werkt het ook wel weer. Maar het gebeurt zo vaak dat het kijkplezier nogal eronder lijdt - en mijn vriendin liever weer via de kabel kijkt... Ik heb 3 x LNB, een Canal+ standaard pakket (zit nog in de proefperiode). Ik gebruik de standaard 1.08 firmware en heb een MatrixCam reloaded met Canal+ kaart. Enig idee wat er mis is met mijn config?
pippen2 Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Zo te lezen de afstelling van de schotel. Hoe sterk is het signaal? RTL4 zit op een veel lagere frequentie, waarvoor een minder goede afstelling nodig is.
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Kijk wat je SNR ACG en BER waarde is op de slechte zenders. Kan je dat hier ff melden?
joop905 Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Hoi je afstelling van de schotel kan veel beter dan heb je geen Problemen meer Millimeterwerk gr Joop
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Bedankt, jullie wijzen allemaal in dezelfde richting! Ik zal de leverancier/installateur van de schotel eens bellen, hij beloofde service dus daar zal ik nu eens gebruik van maken. Ik zal als ik vanavond thuis ben ook even de SNR checken en doorgeven. Bedankt!
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Nog even gecheckt, op Ned 1 (werkt nu goed) is de SNR zo 67%, de AGC 62% en BER schiet heen en weer tussen de 0 en ongeveer 65 Bij RTL4 bijvoorbeeld is de SNR 74%, de AGC 54% en staat de BER vast op 0 Bij Canal+ 16/9 is de SNR 67%, AGC 62%, BER schiet heen en weer tussen 0 en ongeveer 65 BBC1 (via Astra 2 28,2) is 67% / 62% en BER tussen 0 en ongeveer 150 CNN (via Astra 19,2) is 74% / 55% en BER vast op 0 Ik heb nu dus wel weer goed beeld overal, na een transponderscan. Het is dus echter weer een kwestie van tijd voordat Ned 1/2/3 en C+ wegvallen denk ik... Overigens denkt de winkel waar ik 'm gekocht heb dat het aan de CAM ligt omdat ik met freeview/FTA geen problemen heb en die willen ze daar gaan testen... Denken jullie dat de BER wijst op een verkeerd uitgerichte schotel?
pippen2 Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Ja, de BER mag eigenlijk niet uitslaan. Deze moet altijd 0 zijn. Ik moet wel zeggen dat ik er nu ook last van heb. Dat komt waarschijnlijk omdat ik laatst m'n draaibare schotel afgesteld heb voor ontvangst van meerdere satellieten. Maar Astra is dus achteruit gegaan... Als de BER boven zo'n 200 komt gaat het schokken. In ieder geval, de BER schommeling is vaak een resultaat van een slecht afgestelde schotel (of slechte kabels e.d.). Het iets verdraaien van de LNB wil soms ook wel eens helpen.
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Bitrate errors ???? Staat er een boom voor je wok ?
Gast Geplaatst: 11 augustus 2004 Geplaatst: 11 augustus 2004 Het is echt opnieuw uitrichten of ff je lnb misschien een beetje kantelen/draaien.
Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 Jeroen020. Je BER moet inderdaad 0 zijn, want anders kan de dreambox geen goed beeld geven. De dreambox is helaas zo kritisch. Ik heb daar enkele maanden geleden eea aan onderzocht. (staat vast nog wel in dit forum). Ned 1,2,3 zijn goed kanalen om op te testen; de transponder geeft nl minder zendenergie af dan die van RTL4 etc.
Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 Het board staat er vol mee. Lijkt wel of links en rechts de ontvangst wegvalt. http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...rev=#Post666747
Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 Opvallend, dat het inderdaad bij meer mensen recentelijk misgaat! Ik ben vanavond het dak op gegaan nadat ik bij de probleemzenders nu ineens een BER van 1000 tot 1500 kreeg (en dus hooguit 1 nieuw frame per seconde). Het licht schuinzetten van de schotelvoet bracht de BER naar 0 - en de zenders deden het dus weer prima. Wel ben ik nu de Astra 2 kwijt, maar het is duidelijk dat met finetunen van schotel en LNB's mijn ontvangst overal goed zou moeten kunnen worden... Bedankt voor de tips in ieder geval, erg nuttig voor een beginnende Dreamboxer als ik...
Gast Geplaatst: 12 augustus 2004 Geplaatst: 12 augustus 2004 hoi ik heb t zelfde ook gehad.. probleem is dat de dreambox niet een geheel afgeschermde behuizing heeft. In mijn geval stond het basisstation van de DECT telefoon te dichtbij de receiver. mazzel
Gast Geplaatst: 13 augustus 2004 Geplaatst: 13 augustus 2004 Vinz je schreef "geheel afgeschermde behuizing " , maar gebruik jij wel dubbelafgeschermde coax ?? Maw die draadjes en folie als afscherming !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen