Ga naar inhoud

Help!! Wat is er aan de hand?!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is er aan de hand met je Dreambox als hij iedere keer crasht na het uit en daarna weer aanzetten ervan (opnieuw opstarten)?

Na de eerste keer is er m.b.v. een kastje met 4 draadjes te solderen op de printplaat van de DB weer opnieuw de bootloader op mijn chip gezet, maar nu 2 dagen later is de chip op één of andere manier weer gecrasht (hetzelfde probleem als de 1e keer) scherm helemaal blank???!!

Dus waarschijnlijk weer geen bootloader meer, heeft iemand anders daar ook last van gehad?

En wat kan ik daar aan doen?

Als ik dit iedere keer krijg wordt ik gek!

Kan het zijn dat ik een rotte appel te pakken heb gekregen?

Dit is toch niet normaal meer! Ik denk niet dat iedereen dat zelfde probleem heeft, want dan zouden ze geen DB meer verkocht hebben!

Ik heb een 7000-s met 120GB harde schijf van IBM (7200 toeren).

Zou het kunnen zijn dat de harde schijf niet goed is en teveel stroom vraagt waardoor je chip leeggetrokken wordt?Of niet compatible is!

Het resetten moest ik doen omdat toen ik mijn opgenomen film wilde gaan bekijken van de dag ervoor mijn DB vastliep in het bestandsmenu.

Ik had trouwens de Hydra final Image erin zitten wat overigens verder wel heel goed draaide (de eerste keer was met ronaldd 1.08)

Geplaatst:
Citaat:
Wat is er aan de hand met je Dreambox als hij iedere keer crasht na het uit en daarna weer aanzetten ervan (opnieuw opstarten)?
Na de eerste keer is er m.b.v. een kastje met 4 draadjes te solderen op de printplaat van de DB weer opnieuw de bootloader op mijn chip gezet, maar nu 2 dagen later is de chip op één of andere manier weer gecrasht (hetzelfde probleem als de 1e keer) scherm helemaal blank???!!
Dus waarschijnlijk weer geen bootloader meer, heeft iemand anders daar ook last van gehad?
En wat kan ik daar aan doen?
Als ik dit iedere keer krijg wordt ik gek!
Kan het zijn dat ik een rotte appel te pakken heb gekregen?
Dit is toch niet normaal meer! Ik denk niet dat iedereen dat zelfde probleem heeft, want dan zouden ze geen DB meer verkocht hebben!
Ik heb een 7000-s met 120GB harde schijf van IBM (7200 toeren).

Zou het kunnen zijn dat de harde schijf niet goed is en teveel stroom vraagt waardoor je chip leeggetrokken wordt?Of niet compatible is!

Het resetten moest ik doen omdat toen ik mijn opgenomen film wilde gaan bekijken van de dag ervoor mijn DB vastliep in het bestandsmenu.
Ik had trouwens de Hydra final Image erin zitten wat overigens verder wel heel goed draaide (de eerste keer was met ronaldd 1.08)

Als dit al van begin af aan is dan zou ik dat ding bij de leverancier op de toonbank droppen en om een nieuwe vragen
Geplaatst:

het is heel goed mogelijk dat de schijf de boosdoener is, ik raad je dan ook aan deze eens te ontkoppelen en eens een paar dagen zonder te draaien.

mocht ie nog garantie hebben dan kan je natuurlijk ook terug naar de leverancier alhoewel ik betwijfel als deze hem nog terug neemt, immers :

Citaat:
Na de eerste keer is er m.b.v. een kastje met 4 draadjes te solderen op de printplaat van de DB weer opnieuw de bootloader op mijn chip gezet

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Heren bedankt voor jullie reactie!

Het is alleen jammer dat ik zoiets meteen vanaf het begin dat ik met de DB aan de gang wil tref.

Je hebt meteen niet meer zo'n goed gevoel van dat ding.

Ik dacht: a dream come true! ...maar helaas!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.