Ga naar inhoud


[Nokia 9500] mm9500 en diseqc 1.0 switch


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een diseqc switch 1.0. Deze wil ik gebruiken in combinatie met een mm9500 met dvb2000 (1.81k). Hij wil echter niet switchen. Ik heb alle denkbare instellingen al geprobeerd, niets helpt echter. Het vreemde is dat in combinatie met mijn strong srt8000. hij perfect werkt. Het merk is Jo*anss*n.<P>Weet iemand hier een oplossing voor. Een tip voor een wel werkende switch voor mm9500 is ook welkom, alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Pic-O-Matic had vanmorgen hetzelfde probleem, na effe zoeken in dit board vond ik de oplossing!<P>RoadRunners advies is:<P>-Schotel uitrichten op Hotbird, de andere LNB wordt dan voor Astra gebruikt aangezien deze een sterker signaal heeft.<P>-Nogmaals alle settings controleren Astra=1, Hotbird=2. <P>Controleer in het Diseqc menu van DVB 2000 de volgende settings even:<P>(Menu -> 9 -> 9) <P>0- Moet op Band staan<BR>1- Moet op Pol staan<BR>2- Moet op juiste LNB staan (Astra 1 / HB 2)<BR>3- Moet op Channel Mode staan<BR>4- Niks aan doen<BR>6- Moet op 10 staan<BR>7- Moet op Band staan<BR>9- Burstmode op off.<P>Dit werkt bij mij perfect.<P>Groetjes,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zo niet 1,2,3 of jou DVB2000 versie de Diseqc switch eigenlijk wel ondersteund ben zelf ook een nieuweling op Nokia gebied.<P>Ik gebruik DVB2000 beta 5 dev02 gepatched.<P>Ook zou je de waarde van het Diseqc adres eens kunnen veranderen van 00 .. 15?<P>Lees ook effe je PM voor meer info!<P>Suc6,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, daar heeft GOTO gelijk in, hier nog wat dingen om na te kijken: <P>In groene menu 8/7 alle LNBs uitzetten. LNB menu 8/1 9750, 10600, 11700(universal LNB). <P>Menu 8/2/1 diseqc 1...4 alle anderen 14/18V polar. Rode Diseqc menu: 0=low, 1=low, 2lnb die van toepassing is, 3=channel mode, 6=10(adres moet op je switch staan), 7=22khz, 9=off (afhankelijk van tone). <P>suc6,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...