Ga naar inhoud

wat heb ik nodig?? visiosat??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satvrienden,

Ik heb een vraag. Ik heb een gepatchte philips 6072 . Hier kan ik volgens mij ook de hotbird mee ontvangen, echter ik heb maar een triax schotel van 60 cm en deze staat op de astra 19.2 gericht.

Ik wil nu een visiosat schotel kopen waar meerdere lnb,s opkunnen.

Hoe is jullie ervaring met deze schotel?

En wat heb ik nodig om deze meerdere lnb,s(satellieten) werkend te krijgen? Ik hoor iets over een disecq-switch, maar ik weet niet wat dit is? En moet je in je huiskamer nog een switch maken om tussen de verschillende lnb,s te schakelen.

Als jullie mij het willen uitleggen, ben ik jullie zeer dankbaar.

groetjes Rob

Geplaatst:

Hallo Rob en welkom op dit forum.

Een eenvoudige oplossing is een Visiosat schotel i.c.m. een monoblock hierin zit nl al een diseqc-switch.

Dit monoblock kan eventueel ook wel op de Triax die je nu hebt gemonteerd worden.

Wil je meerdere satellieten ontvangen in de toekomst dan is een monoblock niet aan te raden maar losse LNB's met een diseqc-switch. (eventueel een draaibaar systeem maar hierover kan ik je niets tot weinig vertellen)

Zelf heb ik een Visiosat Bisatellite met 4 LNB's en ik ben er heel erg tevreden mee

Suc6

quadri-satellite.jpg

Geplaatst:

@bladerunner,

hoe kom je aan die mooie beugeltjes. Indien zelf gemaakt: hoe? En op welke wijze gemonteerd?

Ik heb ook een Visiosat, maar dan alleen met astra 1 en 2. Kan niets vinden om ook andere satellieten erbij te "pakken."

Welke satellieten kun je op deze wijze ontvangen?

Zal vast s eerder gevraagd zijn, kan dit niet vinden.

Geplaatst:

Bedankt alvast voor de reacties.

Moet je nou een discecq-switch hebben met meerdere lnbs?

En als ik dan bijv met mijn decoder naar een hotbird kanaal ga, hoef ik dan niets te schakelen of bedienen?

Ik hoop dat iemand dit weet

Groetjes Rob

Geplaatst:

Met een diseqc switch hoef je niet handmatig te schakelen, dat doet de receiver zelf.

Ik meen dat de Philips receivers met de standaard software niet meer dan 2 LNB's ondersteunen. Mogelijk met alternatieve software wel tot 4 (of meer), maar dat zou ik even checken.

Geplaatst:

weet iemand dit.

Hoeveel lnbs ondersteunt een gepatchte philips???

groetjes Rob

Geplaatst:

@starter

ik heb ook de visiosat maar dan met en beugel voor 3 lnb's deze waren gewoon te koop in een satwinkel in purmerend

bij mijn staan ze gericht op astra 1, astra 2 en hotbird

vrg paperboy

Geplaatst:

Ik heb in mijn philips de raytech software voor een draaibaar systeem en die kan 4 lnb's aan (misschien nog wel meer met wat constructies maar 4 sowieso).

groeten Branco

Als het leven een breuk was, zou je hem dan vereenvoudigen?

Geplaatst:

Kun je mij een link sturen waar je deze beugels voor 8euro kunt kopen.Het goedkoopst wat ik gezien heb is rond de 15 euro.

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik er een monoblokje op zetten.

Ontvang je astra en Hotbird.

Dat is het makkelijkst en het goedkoopst.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen