Ga naar inhoud

usb naar de GFT?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

ik wilde m'n usb sticky laten werken met de dreambox.

Helaas liep ik tegen een probleem op dat er voor zorgde dat m'n stick niet meer bruikbaar werd na het "dd"commando.

ik heb de instructies gevolgd op http://www.dreambox.net.au/tutorials/usb101.php

usb stick wordt goed herkend en wordt ook met het dd commando volledig leeggemaakt, echter daarna zijn denk ik de problemen gestart. Ik kan hem nu niet meer onder linux of windows formatteren.

Hebben meerdere mensen deze problemen meegemaakt? of opgelost?

Middels een aantal zoekfuncties heb ik geen antwoord kunnen vinden op m'n vraag.

Ik gebruik de laatste ronald, waar ik te laat achter kwam dat usb niet lekker meer liep.

Weet iemand hoe ik m'n stick weer gewoon bruikbaar krijg onder linux/xp? Of kan ie de GFT-bak in?

Alvast hartelijk bedankt.

Geplaatst:

kan alleen bedenken dat het onder linux nog zou moeten lukken met fdisk, bv fdisk -a dos of heb je dat al geprobeerd? volgens mij zit fdisk alleen niet op de dreambox. Misschien dat je met mk2efs iets bereikt?

groet, tony

Geplaatst:

Heb ook ooit mijn sticky in de war gehad. En kon toen alleen nog maar door middel van een programma van de leverancier de stick weer in leven krijgen. Hoop dat je hier wat aanhebt.

Succes, gr Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen