Gast Geplaatst: 16 augustus 2004 Geplaatst: 16 augustus 2004 Heb een uitzonderlijk probleem; ontvangst van alle zenders plus satelieten is zeer goed. Het probleem ligt bij dsf op de astra, deze zender is zeer moelijk te ontvangen; continu haperend beeld, terwijl het signaal op 86 % staat. Zelfs de nilisat komt goed binnen. Is iemand bekend met dit probleem? [color:"#666666"]onderwerp aangepast en thread verplaatst. dit is geen specifiek Dreambox-probleem en alleen dsf is geen onderwerp! [/color]
Gast Geplaatst: 16 augustus 2004 Geplaatst: 16 augustus 2004 Heeft iets te meken met de sterkte van de sat1 transponder (sat1, DSF, ProSieben etc). Wat precies weet ik niet meer, maar hij is te sterk en vervolgens waarschijnlijk je afstelling niet helemaal goed. Kijk ook hier
bartje30 Geplaatst: 16 augustus 2004 Geplaatst: 16 augustus 2004 Ik had hetzelfde probleem, het bleek mijn DECT telefoon te zijn. Telefoon iets verder weg gezet en sindsdien geen problemen meer.
knol Geplaatst: 17 augustus 2004 Geplaatst: 17 augustus 2004 heb dit probleem 2 jaar gehad.ik snapte er niks van.ik had ook goed signaal en dect was niet in de buurt.maar toen:ik heb de plug die in de ontvanger gaat vervangen.en je raad het al,alle problemen weg,ra ra ra ,ik had ook goed signaal,maar altijd blokvorming,dat had ik echt alleen maar op dsf (in ieder geval die transponder)ik weet dat je denkt,kan niet.maar toch is het zo.dit zijn mijn bevindingen.ik weet het ongelovelijk.daarom ben ik ook benieuwd of dit meer mensen kennen.laat wel wat weten als het opgelost is.ben echt benieuwd. succes Dreambox 7000s draaibaar
Murdock Geplaatst: 17 augustus 2004 Geplaatst: 17 augustus 2004 Komt altijd van DECT signalen af, misschien heeft de buurman een DECT? Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 Heb precies hetzelfde probleem, bij Prosieben en Sat1 NO SIGNAL. Mijn Dect staat maar een meter van de receiver af, dus die ga ik maar eens verzetten. Hoop dat het helpt, want de telefoon was nog niet aangesloten (net verhuisd). Bedankt in ieder geval voor de tip.
Gast Geplaatst: 9 september 2004 Geplaatst: 9 september 2004 Heb nog steeds geen beeld bij Prosieben, Sat1 etc. Heb geen aangesloten Dect telefoon meer in de buurt. Heb het geprobeerd met mijn eigen receiver, een Coship 2300a en een analoge van een vriend (merk Citycom of zoiets). Ook boven geen beeld. Ik heb een Preisner Schotel met een Quad LNB en een Preisner Multiswitch. Dect van buren kan volgens mij ook niet storen aangezien ik in een vrijstaand huis woon en de eerste buur 20 meter verder woont. Heeft het zin een 20 dB signaalversterker er tussen te zetten. Wie heeft er goeie tips?
Gast Geplaatst: 16 september 2004 Geplaatst: 16 september 2004 Citaat: laatste poging, niemand? mischien lnb iets draaien ? gr john
knol Geplaatst: 16 september 2004 Geplaatst: 16 september 2004 probeer eens wat ik al vermeld had.verwissel eens de plug.ik zeg alleen maar wat ik heb ondervonden.lag aan de plug.met name maakse volgens mij de buitenmantel te weinig contact.laat even weten. Dreambox 7000s draaibaar
Gast Geplaatst: 16 september 2004 Geplaatst: 16 september 2004 Ik heb verschillende kabels van verschillende kwaliteiten geprobeerd, 3 verschillende receivers (1 digitaal en 2 analoge) echter alles hetzelfde. Ik heb de handel ook rechtstreeks aangesloten aan de multiswitch om te controleren of het misschien aan de huisbekabeling ligt, maar ook daar helaas geen signaal. Bij de LNB kom ik zelf niet bij. Zit hoog op het dak en ik ben boven de 3 meter niet vrij van duizelingen helaas. Ik heb de installatie laten aansluiten door een professioneel bedrijf dus ben er eigenlijk vanuit gegaan dat dat goed gebeurd is.
knol Geplaatst: 16 september 2004 Geplaatst: 16 september 2004 waar woon je?mischien heb je geluk en kom ik kijken.wie weet.het zou natuurlijk wel aan de plug kunnen liggen bij de schotel.he heb je verder geen digitale spullen in de buurt staan?dat kan ook zijn bv draadloze luidsprekers,babyfoon,enz enz? Dreambox 7000s draaibaar
Gast Geplaatst: 17 september 2004 Geplaatst: 17 september 2004 Ik woon in Duitsland, in de buurt van Bielefeld. Kom je waarschijnlijk niet regelmatig in de buurt. Ik ga dit weekend nog wat testen en hoop het probleem te vinden. Zijn Pro7 en Sat1 ook op een andere transponder te ontvangen overigens?
knol Geplaatst: 17 september 2004 Geplaatst: 17 september 2004 ja dat zijn gewoon free to air zenders en gewoon goed te ontvangen.helaas woon ik niet in de buurt,succes.is er werkelijk niks wat kan storen.ook weerstations,enz enz Dreambox 7000s draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen