Ga naar inhoud


[Nokia] Silverkaart (DS9) werkt zonder ECM-PID's!


Gast

Aanbevolen berichten


Ja, dit werkt al geruime tijd met de funcard! De serial van de funcard kun je aanpassen met ISVEdit in het main tabblad!<P>Aan allen die een gepatchte DVB2000 versie gebruiken:<BR>De ECM-Patch werkt alleen als je Serial-Ascii op je Funkaart c.q. Silverkaart begint met 35 ....<P>M.a.w. heb je een "DVB2000 patch"-firmware in je NOKIA en begint je Card-Serial-ASCII niet met 35 .. dan kun je net zo goed de originele DVB2000 firmware gebruiken.<P>Dit kun je controleren door: Mainmenu-8-3-4 met je afstandbediening in te typen.<P>Suc6,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegenen die het allemaal maar hokus spokus vinden heb ik effe een stappenplan gemaakt voor het bewerken van de DS9_FX-file!!<P>1) start pic bin editor 1.36<BR>2) druk (rechts) op "enable".<BR>3) kies 3in1_ds9<BR>4) vink "auto detect" aan.<BR>5) open/laad eeprom file<BR>6) selekteer de map "provider"<P>----> rechts zie je nu onder elkaar "irdeto / 00 AutoSV / 01 Stream / .. etc .."<P>7) selekteer hier "00 AutoSV"<P>----> je ziet nu (links) info verschijnen!<P>8) bij de info (links) staat nu ineens "serial Ascii : 00 AutoSV"<BR>9) verander de serial Ascii in : 35 AutoSV<BR>10) klik nu op de volgende provider rechts "01 Stream"<BR>11) bij de info (links) staat nu "serial Ascii : 01 Stream"<BR>12) verander de serial Ascii in : 35 Stream<P>--> Ga zo het hele rijtje naar beneden af!<P>13) Sla de eeprom file op!<BR>14) schrijf hem zoals je gewend bent naar je silvercard<P>Je moet natuurlijk wel een gepatchte DVB2000 software versie in je Nokia hebben.<P>PS: Is er iemand die mij uit kan leggen wat het verschil is tussen de DS9(DUCK) en de DS9(FX)?? Anders ga ik dit ook eens uitzoeken, zeker nu Polen onbereikbaar is geworden??<P>C Ya,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vreemd, ik hoor dat de Silvercard niet werkt met de patch, dus je moet een settingslijst met ECM-PID's hebben??<BR>Tijd voor onderzoek!<P>Wanneer ik het serial nr van de kaart op vraag dan zegt hij: 00 AutoSV 0<BR>Wanneer ik de CAM reset en nogmaals het serial nr van de kaart op vraag dan zegt hij:<BR>01 Stream 2<BR>02 ORF/PW 2<BR>03 Nova 1<BR>...<BR>08 PriGold8<BR>09 MC Hol 0<BR>En dit in een cyclus!<BR>M.a.w. doe ik een reset van de CAM dan geeft hij als serial nr de volgende provider?<P>Zou de ECM-patch nu ook voor DS9-files (Silverkaart) werken als je van alle provider namen de Serial ASCII met 35 zou laten beginnen?<P>HET WERKT!!<P>Hoe?: Met Pic BIN editor je DS9-eeprom file openen, ga naar de map provider en klik 1 voor 1 de providers (rechts) aan, links zie je dan Serial ASCII verschijnen, vervang deze 1 voor 1 door 35.<P>01 Stream --> 35 Stream<BR>02 ORF/PW --> 35 ORF/PW<BR>etc....<P>Nu kun je dus ook de Silverkaart gebruiken met alle verkrijgbare zenderlijsten, zonder die vervelende ECM-PID's!<P><BR>Greetings,<BR>Lucky Star<p>[ 09-10-2001: Message edited by: Lucky Star ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehum, het lijkt wel een topic voor mij alleen? (Komt nog wel!)<BR>Maar ik heb zojuist ontdekt hoe je van een DS9(DUCK) een DS9(FX) kunt maken! EUREKA!<BR>Dat het zo simpel was en voor de hand lag??<P>(PS: een DS9(FX) is een silvercard file die alleen voor de NOKIA ALLCAM werkt!)<P>Zo en dan ga ik nu eens stoeien met die MOSC-clowntjes!<P>C Ya,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Lucky Star voor de uitstekende tip en beschrijving. Ik heb al maanden een omgebouwde CAM liggen die nog maar weinig beeld heeft gegeven. Binnenkort ga ik weer even stoeien... laugh.gif" border="0 <P>Groeten, CK cool.gif" border="0cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CK<BR>Om je niet weer met een hoop ellende op te zadelen, let effe goed op!<P>Als je de DS9(DUCK/MaRRaD) wil gebruiken op een nokia allcam, moet je wel een andere PIC file gebruiken dan standaard in de DUCK-file zit! Gebruik de DS9(FX)-file, haal hier de PIC file uit en combineer deze met de Eprom file van Duck/MaRRaD.<P>Het zou misschien handig zijn als MaRRaD voortaan 2 Pic bestanden erbij zou doen? (bv. Ds9v502.hex en Ds9v502-Nokia.hex of zoiets?)<P>PS: Ligt het aan mij of lijkt het erop of Duck een anti-Nokia site is? Je vind hier namelijk helemaal niets over de Nokia? Weet er misschien iemand waarom niet?<P>Suc6,<BR>Lucky Star<p>[ 12-10-2001: Message edited by: Lucky Star ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent een kei MaRRaD, vele Nokia bezitters zullen je dankbaar zijn!<P>PS: Heb jij enig idee of de kaart "slechter werkt" als je de providernamen aanpast zoals in dit topic beschreven is?<P>C Ya,<BR>Lucky Star<p>[ 15-10-2001: Message edited by: Lucky Star ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bovenstaande geld alleen voor Nokia 9200 / 9500 (niet voor 9600), en dan alleen als die voorzien zijn van een gepatchte DVB2000 versie!<P>Meer info kan ik je niet geven, helaas?<P>Echter, stel je hebt bv. een Nokia 9600 en past de zilverkaart aan zoals hierboven beschreven is, dan zal het niet zo zijn dat hij het dan niet meer c.q slechter doet.<P>Ik weet niet of je met deze info vooruit kunt, ik kan namelijk in je profiel niet zien wat voor Receiver jij hebt?? Tevens heb ik geen ervaring met FreeCams, gewoon uitproberen die hap! En effe laten weten hoe het is afgelopen?<P>Suc6,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na enkele reacties te hebben gehad, blijkt dat de combinatie MaRRaD en de DS9(FX) toch nog enkele haken en ogen heeft! Het schakelen tussen diverse pakketten werkt niet 100%, af en toe helemaal niet! Ik heb inmiddels de MaRRaD Eeprom zodanig aangepast dat het wel goed schijnt te werken (testversies lopen). <P>Extra aanpassing:<BR>Ik heb buiten de 35.. aanpassingen, ook bij alle providers het (Ird/Beta A Group) - vinkje aangevinkt. Nu lijkt alles wel 100% te schakelen.<P>C Ya,<BR>Lucky Star<p>[ 16-10-2001: Message edited by: Lucky Star ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een echotje3000 via.Inmiddels werkt in de freecam zonder problemen irdeto/via of irdeto/seca.<BR>Ik heb tot nu nooit iets van doen gehad (natuurlijk in het DS9 project) met ECM/PIDS<P>Ik vroeg het me af .Tot nu toe weinig over dit onderwerp te pakken gekregen.<P>J.B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jocky<BR>Spaar je de moeite, jou Echootje heeft deze aanpassing dus niet nodig! Hij loopt toch al reeds goed zonder aanpassing, voor mijn Humax gebruik ik ook gewoon de standaard uitvoering! Met de ECM-patch kan alleen de Nokia DVB2000 software gepatcht worden! Waarna je alle settingslijsten die je leuk vind kunt gebruiken, ook die van Satlook. Maar zoals reeds gezegd ONLY for NOKIA!<P>C Ya,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

3in 1 werkt schakelt eindelijk goed in freecam2 0.16 dvb2000 0.6 Marrad /Lucky Star files : <BR> <A HREF="http://212.204.253.253/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=15&t=000546" TARGET=_blank>http://212.204.253.253/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=15&t=000546</A>

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...