Ga naar inhoud


[Nokia 9500] nokia 9500


jvd1971

Aanbevolen berichten

Na enig speurwerk ben ik erachter gekomen om een Nokia 9500 allcam te maken. Rest mij nog een vraag. Om de 27c512 te verwijderen zou Mediamaster (in een van de topics) dit met een aansteker gedaan hebben. Is dit wijsheid of geluk. Volgens Diavolo kun je dit ook doen met een flinke klodder tin. Maar dit lijkt me vrij gevaarlijk voor eventuele beschadigen aan de print. Trouwens voor het solderen van een eprom 27c512 plcc32 OTP met een voetje vraagt een kennis fl 15,=. (met rekening). Weet iemand de veiligste manier om de SMD eprom eraf te halen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha die jpa1971,<P>Daar ontmoeten we elkaar weer! Hou het deze keer netjes he!<P>Wat mij de veiligste en beste manier lijkt is stomweg alle pootjes één voor één los te knippen met een heel klein tangetje (iets gevaarlijker is met een mesje ritsen) en vervolgens de restanten één voor één eraf solderen!<P>Deze methode is zeker de beste indien je CAM al eens een keerjte is omgebouwd! <P>PS: Ik heb zojuist mijn SST27SF512 getest met Amon4 (patched) en het loopt als een t..t!<P>Suc6,<BR>Lucky Star<BR>(Althans zo heb ik het ook gedaan!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lucky, ik vertelde alleen de waarheid. Even serieus. Aan jouw oplossing dacht ikzelf ook, maar ik wilde graag een bevestiging. Trouwens de cam is nog niet omgebouwd. De persoon ruilt een Nokia 9500 met een Philips DSX 7071 en heeft gezien de ruil niet echt kaas gegeten van sat.<P>Thanx, see you later.<p>[ 10-10-2001: Message edited by: jpa1971 ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de eeprom van de cam te verwijderen doe ik als volgt; Zet altijd alle zijden van de eeprom in de tin. Flink stoken, bout op 480 graden, snel met de punt van de bout om de eeprom gaan en dan gaat ie echt vanzelf los... Heb zelf ook de aansteker proef gedaan maar dat werd nix. frown.gif" border="0 <P>Misschien ben ik niet zo handig met een aansteker laugh.gif" border="0 ,<P>Dan voetje erop zetten en de eeprom erin drukken. Heb er op deze manier al zeker 15 omgebouwd. Er is nooit een cam op deze manier kapot gegaan. Heb niks aan aarde liggen... te lui voor denk ik laugh.gif" border="0 Zelfs de oude eeproms blijven heel. Dus ik zou zeggen probeer het eens... Wie niet waagt wie niet wint. Maar als een kennis/bekende de cam voor 15piek kan ombouwen is dat natuurlijk ook niet dom mocht je zelf echt niet aan durven. wink.gif" border="0 <P>Suc6 We horen het vast wel....

--> Windows logica: Afsluiten onder Start
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...