xilorp Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 reageer alleen als je iets toe te voegen hebt Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
johan vermeer Geplaatst: 19 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2004 Oke dokie De firewall staat open.Vanavond zal ik es gaan pingelen. Maar wat moet me dat opleveren?.Bevestiging van de verbinding? Maar dat zie ik ook al in het LAN module.. Maar goed:ga toch effe spelen met de dos promp... grtjs J.V
Gast Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 Als je "ping ipadres" intypt. Dan krijg je of: reply form ipadres aantalms reply form ipadres aantalms reply form ipadres aantalms reply form ipadres aantalms of request timeout request timeout request timeout request timeout allemaal 4 keer dus. Als je reply hebt dan weet je dat je pc je dbox kan zien.
deeejeee Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 Als je XP gebruikt, kan het zijn dat FTP niet geinstaleerd is. je moet dan ff de netwerk config uitvoeren, nieuwe verbinding toe voegen. succes. DM8000 ruDREAM Infinity X
Ome Merde Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 Als je XP gebruikt, kan het zijn dat FTP niet geinstaleerd is gewoon de internet explorer in de passieve modus gebruiken om te ftp'en, tenzij poort 21 op slot zit moet dit altijd werken. merDe deze ruimte is te huur
johan vermeer Geplaatst: 20 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2004 Hoi, Even gepingelt: krijg 4x time-out en"pakketten verzonden=4,ontvangen 0,verloren =4, 100% verlies. Problemen dus. Maar hoe kan dan het LAN module de verbinding bevestigen en dreamedit gewoon werken??? Ik gebruik XP met een ip nummer in de 169 range. grtj JV
Ome Merde Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 De LAN verbinding werkt en software zoals Dreamedit communiceerd met de dreambox. Dus hoe nu ?? Even gepingelt: krijg 4x time-out en"pakketten verzonden=4,ontvangen 0,verloren =4, 100% verlies. dit is theoretisch onmogelijk. zou je eens de firewall willen uitschakelen en dan nog eens kunnen pingen. het lijkt wel of het ip-adres van je dreambox op poort 80 geblockt wordt door je firewall. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 Citaat: update:Zodra ik explorer opstart zoekt hij naar m'n inbel module.( Ik werk met ISDN).Verkenner ziet dus niet de LAN verbinding. Er moet dus ergens wat instellingen gewijzigd worden. Maar waar en welke?????????????????? Grt J.V XP denkt dus dat het adres wat jij aan de dreambox hebt gegeven NIET in jouw LAN zit, maar ergens achter je poort (gateway) naar het WAN (dus je ISDN modemkaart). Heb je internet verdinding delen (internet connection sharing-ICS) wel (goed) geinstalleerd? Groet, Skippy2
johan vermeer Geplaatst: 20 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2004 dit is theoretisch onmogelijk. zou je eens de firewall willen uitschakelen en dan nog eens kunnen pingen. het lijkt wel of het ip-adres van je dreambox op poort 80 geblockt wordt door je firewall. XP denkt dus dat het adres wat jij aan de dreambox hebt gegeven NIET in jouw LAN zit, maar ergens achter je poort (gateway) naar het WAN (dus je ISDN modemkaart). Heb je internet verdinding delen (internet connection sharing-ICS) wel (goed) geinstalleerd? Hoi, Er is blijkbaar niks zo erg als software die voor je gaat denken!!.De firewall staat uit.M'n dreambox 5610 geeft in z'n communicatie menu aan dat poort 21 gebruikt wordt. Hoe moeten dan de instellingen PRECIES staan bij sharing ICS.Waar zit dat.En moeten de PC en de Dreambox niet eerst elkaar zien voordat je software instellingen in de browser gaat wijzigen?? JV
Big fellow Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 @johan vermeer: Citaat: Ik gebruik XP met een ip nummer in de 169 range. Dat is zo'n automatisch toegewezen IP adres als DHCP faalt. Erg gevaarlijke adressen.... Niet gebruiken is het devies, aangezien het bij elke boot kan veranderen.... Configureer je LAN adapter eens als 192.168.0.10 , netmask 255.255.255.0 . Configureer je dreambox eens met IP adres 192.168.0.1, netmask 255.255.255.0 , en probeer het nog eens... ( Begin met vanaf de opdrachtregel in XP "ping 192.168.0.1" in te tiepen... ) Suc6! Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Ome Merde Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 inderdaad. je PC in dezelfde IP-reeks zetten als daar waar je je dreambox ook in hebt staan. wat ik niet begrijp is dat ie via dreamedit wel werkt ... merDe deze ruimte is te huur
Bigfoot Geplaatst: 20 augustus 2004 Geplaatst: 20 augustus 2004 http://192.168.0.6 Als je zoiets in je explorer balk zet (met jouw IP nr) kom je dan wel in de web interface? Gebruik anders es een FTP programma als WS_FTP.......
Gast Geplaatst: 21 augustus 2004 Geplaatst: 21 augustus 2004 Citaat: Hoi, Er is blijkbaar niks zo erg als software die voor je gaat denken!!.De firewall staat uit.M'n dreambox 5610 geeft in z'n communicatie menu aan dat poort 21 gebruikt wordt. Hoe moeten dan de instellingen PRECIES staan bij sharing ICS.Waar zit dat. Als je een NL versie draait : start > help > zoeken : internet verbinding delen. Als je een UK versie draait : start > help > search : internet connection sharing Citaat: En moeten de PC en de Dreambox niet eerst elkaar zien voordat je software instellingen in de browser gaat wijzigen?? JV In de browser ga je niets kunnen wijzigen wat dit probleem oplost. Je netwerk is niet goed geconfigureerd en dat moet je eerst in orde maken. Nog een tip: als je netwerk verbinding delen gaat instellen, neem standaard voorgestelde waarden en schrijf vooral alles op (of maak screenprints). Bijna alles wat je in verbinding delen kiest ga je later nodig krijgen als je andere machines in gaat stellen om die gedeelde verbinding te gebruiken. Groet, Skippy2 PS hierbij nog een stukje uit de XP help wat aangeeft waarom je de door jou gebruikte IP adressen moet vermijden :Automatic Private IP Addressing (APIPA) A feature of Windows XP TCP/IP that automatically configures a unique IP address from the range 169.254.0.1 through 169.254.255.254 and a subnet mask of 255.255.0.0 when the TCP/IP protocol is configured for dynamic addressing and a Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) is not available.
deeejeee Geplaatst: 21 augustus 2004 Geplaatst: 21 augustus 2004 Waarom moeilijk als het makkelijk kan. Windows XP doet alle instellingen voor je. FF de netwerk wizard draaien en klaar ben je. DM8000 ruDREAM Infinity X
johan vermeer Geplaatst: 22 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2004 Hoi, Even flink met jullie adviezen aan de slag geweest. Met de 192 IP nummers lukt het niet met de dreambox 5600 contact te krijgen.Wel met nummers uit de 172 reeks en lager.Zelfs pingen lukte!!! Alleen moet je in het communicatie menu van de dreambox "enable netwerk" aanvinken.Alleen is in de dreambox niet duidelijk of een kruisje zetten nu "aan" of "uit" betekend. Aan dus. Zelfs explore kwam even met een web interface van de root structuur in beeld!!Maar NIET met de mappen structuur. Hoe nu want ik wil files importeren? Vandaag een dag later starte ik de PC weer op en zag hij de verbinding niet meer!!. Weer een hoop klooien met IP nummers en nu werkt de verbinding weer (even).Zelfs pingen lukt.Maar nu doet de browser weer "page not found". Zucht.... Waarom is dit allemaal zo instabiel?? Citaat "Waarom moeilijk als het makkelijk kan. Windows XP doet alle instellingen voor je" FF de netwerk wizard draaien en klaar ben je. Moet ik dan het huidige LAN module deleten ?? JV Waarom moeilijk als het makkelijk kan. Windows XP doet alle instellingen voor je. FF de netwerk wizard draaien en klaar ben je.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen