Gast Geplaatst: 18 augustus 2004 Geplaatst: 18 augustus 2004 Hallo allemaal! Ben een beginner, dus hoop dat dit geen domme vraag is. Heb sinds kort een 85cm gibertini + moteck motor en hierbij gebruik ik mijn haupauge dvb-s (skystar1) om via progdvb een beetje rond te surfen. Nu heb ik de motor gekocht omdat ik ook wel eens wat feeds wilde bekijken, maar ik snap de notatie van die feeds niet helemaal, dat wil zeggen, ik mis wat: Bijvoorbeeld de feed Norway-Belgium: Thor 2&3 (1.0°W) 11006 - Pol: V - SR: 6111 - FEC: 3/4 De 11006 vul ik in als 11006000 bij frequency De polarisatie spreekt voor zich de Symbol rate ook. Maar het Fec: stukje snap ik niet, en daarnaast staan er bij de channel-properties ook nog een zooi dingen (PID table) waarvan ik niet weet wat daar in te vullen. Als ik in ieder geval enkel de freq+pol+sr invul, dan krijg ik geen signaal dus ik mis vast iets hier. Kan iemand mij uit de brand helpen? Alvast bedankt! Dennis
Storre Geplaatst: 18 augustus 2004 Geplaatst: 18 augustus 2004 Heb hier wel beeld op Thor 11006 V 6111, dus dan zit er bij jou iets niet goed, heb je op Thor met andere zenders wel beeld? FEC gaat in de Progdvb automatisch, PID is de audio freq. kun je veranderen in channel property. MaxDigital 225 HD-PVR op een 78 cm Triax schotel, MaxPlus HTS 2100S, M-Vision HD400 op een Zhender 110 cm schotel met Edision lnb (QSL-5) draaiende op een Moteck SG-2100A
Gast Geplaatst: 18 augustus 2004 Geplaatst: 18 augustus 2004 Op de andere kanalen heb ik wel gewoon beeld (Kiosk1: 100%quality, level:87%). Dit is hoe de betreffende feed eruit ziet in de properties: Hier staat bij de provider BBC World, omdat deze channel gekopieerd is, en daarna veranderd.
Gast Geplaatst: 19 augustus 2004 Geplaatst: 19 augustus 2004 Je moet even een transponder scan doen. Kijken of je signaal hebt, feeds zijn meestal veel zwakker dan de standaard tv programma's en soms gecodeerd. Kijk eens onder links boven en dan naar feeds links (bv satfeeds.com etc.) Daar krijg je info over feeds coderingen en eventuele grootte van schotel die je nodig bent. Voor 422 feeds ben ik in iedergeval ruim 40% signaal nodig om goed beeld te hebben. Kijk ook maar eens op 33 Oost waar veel Athene feeds(oa NOS) te zien zijn: Alles 13333 7/8 frequenties liggen tussen 11000 en 11200 zowel Horizontaal als ook verticaal! Succes Rico
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen