Ga naar inhoud


[Nokia] Nokia kapot


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag wat betreft nokia 9200 hy start op eens niet meer .Ik dacht van komt geen spanning op zekering maar naar lang zoeken vond ik die maar dat was het ook niet staat op vele punten spanning dus heb ik de kast maar weer dicht gedraaid weet iemand een persoon die nokia repareerd mag ook bedryf zyn want ik wil hem graag weer klaar hebben .Maar goed ik lees het wel aan deze .Of heeft iemand een hier een schema .Zo dat we zelf een poging kunnen wagen. GOLFBRAVO@hetnet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geert, had 2 jaar geleden ook zo`n probleem met de Nokia 9500 van een kennis. Had hem naar de Firma Bakker in Urk gestuurd (na eerst gebeld te hebben) en binnen een week weer met de post thuis. Weet niet of ze dat nu nog doen maar proberen kan altijd. Een schema van de Nokia 9500 heb ik wel voor je, niet van 9200. Hoor het wel of je hem wil hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik meen te weten dat 9200 en 9500 identiek zijn . alleen werd de 9200 als FTA geleverd , dus zonder cam .<BR>geert : blijft je display helemaal donker ?<P>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>De Nokia 9500 en 9200 zijn niet geheel identiek.<BR>De 9500 heeft wat meer geheugen aan boord.<BR>de orginele duitse premiere software zal b.v. nooit op een 9200 kunnen werken.<P>DVB2000 van overflow werkt wel prima op beide ontvangers ;-)<P>Groetjes,<BR> Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TjA nokia doet helemaal niks meer geen indicatie niets ja en zonder schema is het zoeken naar een naald in een hooi berg dus ik heb wel belang by het schema en als het al helemaal niet wil dan moet ik ook maar eens kontact met bakker op nemen ik zoek zelf eerst nog eens verder hier zo ik heb zelf het gevoel dat er iets los is myn nokia trouwens nog 1 ding wat nog doet is als ik spanning op gooi dan kun op tv wel vernemen dat hy in schakeld maar geen beeld .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur my het schema maar even toe op email adres GOLFBRAVO@hetnet.nl of geertbs@hetnet.nl trouwens volgens my stond die er ook al op en dat aan de software licht was ook nog mogelyk maar met bdm en dat programma die er by komt er te staan geen spanning aan wezig dus wordt beetje lastig dan maar bedankt voor de goede tippen ik hoop dat ik er uit kom de groeten van geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

TIP:<BR>Maak hem nog eens open en kijk na de zekering of er spanning staat op de stabilisator transistor en naar de eerste diode toe.<BR>Ik heb het een maal gehad met bliksem dat de diode ->(een paar kwartjes) eruit lag. die heb ik vervangen, zeer eenvoudig, en hop ik had weer een normaal werkende 9500!

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het schema klopt ik had myn email niet na gekeken maar het is goed gekomen want ook jan stuurde me hem twee maal toe okee vriendelyk dank ik kan nu aan de slag hier zo in de hoop dat het lukt .Trouwens met die zekering zit het wel goed de spanning is namelyk wel op de trafo en ook aan de kant wel .Bedankt allemaal geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...