Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Cam probleempje op Nokia 9500


Gast

Aanbevolen berichten

Een kameraad van mij heeft sinds een paar dagen een tweede hands cam gekocht om te laten ombouewen tot een 3 in 1 cam.<P>Nu wilde hij de cam proberen maar hij doet het niet goed<BR>Hij heeft het volgende probleem:<BR>De ontvanger pakt de cam wel<BR>Hij geeft beeld op de vrij te ontvangen kanalen, maar niet op het nederlandse pakket met een origenele irdeto kaart!<P>Wat kan hier aan de hand zijn?<BR>De cam versie is 2.3!

Link naar reactie
Delen op andere sites


cam versie 2.3 is een normale versie nr. die op de voorkant van de cam staat. Verder werken alle vrij te ontvangen kanalen ( FTA ) altijd ook zonder cam. vermoed dan ook dat hij een defecte cam heeft gekocht. maar wie weet heeft hij geluk en is de eprom defect. deze word toch vervongen bij upgrade. maar blijft een gok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hallo Pietje Puk,op vrij Kanalen is geen cam noodig !! heb u een cam info( alsat4 of 2.1 )?<BR>zo niet is de cam defekt,of kontacten in de plcc32 voetje van de eprom 27c512.<P>@Hallo Station_X ,Pietje Puk heeft niet over<BR>de Amon4 soft,wel over cam versie V23<P>Groetjes lode<P> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pietje Puk<BR>Mijn oom heeft hetzelfde gehad, na opvragen van de CAM-info, enkle nullen te zien! En alleen maar beeld op de vrije kanalen?<BR>Ik kon de fout niet vinden, eprom enkele malen opnieuw erin gezet. Het wou maar niet lukken.<BR>Nieuw voetje erop gesoldeerd, eprom erin en hij liep weer als een tierelier. M.a.w. oorzaak bij mij was een slecht contact of soldering!<P>Verder klopt het dat de vrij kanalen ook werken zonder CAM in de NOKIA!<P>Suc6,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb GUIDE>8>3>4 ingetoetst bij hem, en hij pakt de cam wel want er verschijnen allemaal cijfers dus dan moet het aan de eeprom liggen denk ik<P>Bedankt allemaal jongens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even opgeschreven wat er bij hem op het beeldscherm komt te staan bij de cam info:<P>BV 1.13e ******<BR>(Prot(CA) Type (c<BR>50844328A080<BR>5085A200000000<BR>50052383010602<P>Wat mij opvalt is dat de bestaande cam van hem software versie 1.13f heeft terwijl zijn cam die hij tweedehands heeft gekocht sofware versie 1.13e aangeeft! Kan het hier ook aanliggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hij bedoeld is het volgende<P>Dat de CAM waarschijnlijk niet gepatcht is.<P>Als dit zo zou zijn staat er op de <BR>eerste regel...<BR>ALLSAS2.1 (of hoger) bla bla<P>Zo te zien is deze nog zo origineel als<BR>het maar kan zijn..<P>Tja en dan kun je er nog neit veel mee..<P>S6<P>Leon

Link naar reactie
Delen op andere sites

de cam info die er staat is van de laatste werkende cam die er in heeft gezeten , die info word overschreven als er een andere ( werkende ) in zit , gereset en geinitialiseerd word.<BR>Als dus steeds dezelfde info houd bij zowel versie 1.13e en 1.13 f , heb je dus een niet werkende<BR>gr trust<p>[ 26-10-2001: Message edited by: trust ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde voorgehad.<BR>Ik had 1 pennetje van het voetje niet goed gesoldeert.<BR>Mijn cam werd ook herkend maar decodeerde ook niet met de originele Irdeto-kaart.<BR>Terug gesoldeert en alles in orde...<BR>Succes !!<P>Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier wel over een cam die dus <B>NIET</B> is omgebouwd.<BR>Het betreft een gewone origenele irdeto cam!<P>Hij wil hem nog laten ombouwen!<P>Vergeef dat ik jullie verkeerd heb geinformeerd.<P>[ 27-10-2001: Message edited by: Pietje Puk ]<p>[ 27-10-2001: Message edited by: Pietje Puk ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik iets gemist of staat er toch werkelijk ongecensureerd I*rdeto zonder sterretje?<P>Zou het filter dan toch niet goed werken?<P>@Pietje Puk<BR>Misschien dat er op de connector van de CAM of in je tuner een pinnetje slecht contact maakt of beschadigd is? Heb je de CAM al eens in een andere tuner geprobeerd?<P>Suc6,<BR>Lucky Star<p>[ 27-10-2001: Message edited by: Lucky Star ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...