Ga naar inhoud


hd-tv?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een skystar 1 (nexus) en ik heb al enkele malen geprobeerd hd-tv te bekijken. Ik kan nu astra1 en 2 en hotbird ontvangen. En ik probeer dan ook te testen op astra hd, en euro1080. Maar als ik ze in progdvb of dvbdream aanklik gebeurd er niets, zwart beeld, geen geluid, cpu gebruik 3% ongeveer. Maar als ik in dvbdream astra hd aanklik krijg ik wel wat happerend en piepend geluid door, geen enkel beeld en cpu ook weer heel laag.

Maar als ik dan met dvbdream opneem op astra hd en ik speel het af heb ik wel wat beeld, een beetje happerig, maar dat beeld zie je niet als je het afspeel, en het geluid is erg slecht.

 

Ik merk nu wel dat wanneer ik in dvbdream op softmode astra hd bekijk dan zie ik wel beeld, al ik het fout belicht, en het geluid lijkt het een stuk beter te doen. De cpu is dan ongeveer 40-60% in gebruik. Maar toch blijven er frames wegvallen. Niet ZO erg, maar toch. Het is overigens wel goed belicht wanneer ik het opneem en weer afspeel. Maar dan toch nog blijven er frames weg en geluid hapert gelijk met het beeld.

 

Maar in hardmode zie ik realtime niets, en geluid is heeel slecht maar als je het in hardmode opneem zie je wel wat, maar wel een stuk haperiger dan in softmode.

 

Maar het lijk mij zo dat als ik in softmode kan werken met een cpu die niet vol in gebruik is dan zou dat toch wegvallende frames moeten voorkomen? Waar zit het hem dan in?

 

Wat moet ik doen om hd-tv te kijken, en kan dat wel op hardware mode, of moet dat op soft mode en dan met een pc van min 3Ghz?

 

iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het moet in softmode. De nexus is er niet zo geschikt voor.

Een ss2 is beter, maar het is wel mogelijk.

De juiste combinatie van filters en codec, dat is belangrijk.

Probeer maar eens bij google te zoeken naar de webpage van watchtvpro en daar bij downloads het programma HDTV 1080i Technologie Demo Version 1.10

Je hebt er wel de Intervideocodecs (WinDVD) bij nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk zelf euro 1080 (HD1) met de combinatie MyTheatre 3.19RC2, SS1, Matrox G550, dual amd 2400+.

 

Het belangrijkste is om de onboard mpeg2-decoder van de SS1 uit te schakelen, dit doe je door in het dvb-programma opzettelijk het verkeerde kleur-systeem voor de uitgang van de dvb-card te kiezen. In het geval van euro1080 kies je dus voor ntsc.

 

Bij mij werkt de combinatie cyberlink-video en intervideo-audio filters het beste, dit is afhankelijk van de gebruikte video-card.

 

Jammer dat je niet de specificatie van je systeem noemt.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor alle reacties,

 

Ik heb nu astra hd niet realtime werkend, maar de opname is bijna helemaal goed, maar er blijven frames weg vallen, het geluid is nu wel goed.

 

Het vreemde is dat tijdens het opnemen de cpu maar 40% in gebruik is en niet meer, misschien dat dat aan mijn video kaart ligt?

 

Ik heb overigens die demo gedownload, maar ik zie wel het balkje signaal uitslaan tussen de 7 en 8db, maar ik krijg geen beeld, datastroom blijft ook op 0, zou je die switch niet moeten instellen, ik heb op lnb 1 astra2, lnb 2 astra1, lnb3 hotbird, en 4 nog niet kunnen richten op sirius.

 

Ik heb een AMD 2100+, 1024 DDR333, Geforce 4 ti, audigy player, 80 en 160Gb schrijf ATA133, en de Nexus!

 

Het mooie is dat als ik de opnames afspeel, mijn scherm kan die 1920x1080 (hd-tv resolutie), en dan kun je het heel mooi bekijken, echt veel scherper dan normaal beeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...