Gast Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 ik heb sinds gisteren een schotelinstallatie. heb het forum afgezocht en als ik het goed begrijp moet je om een c+ smartcard te kunnen gebruiken eerst de orginele software verwijderen en een andere image (hydra of ronaldd) er via een nullmodem kabel erop zetten? Als er dan een andere image draait dan is de c+ kaart wel te gebruiken? mvg Remco [color:"#666666"]onderwerp aangepast. alleen canaldigitaal is geen onderwerp. aub in het vervolg dus een duidelijk onderwerp kiezen! [/color]
Ome Merde Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 de originele dream firmware ondersteunt alleen dreamcrypt kaarten in de interne reader. met de alternatieve images "leer" je de dreambox dus ook om te gaan met andere smartcards. als je toch de originele firmware wilt gebruiken (kan het me niet voorstellen) dan heb je inderdaad een CI nodig (bijv. Aston of Magic). merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 het is niet de bedoeling dat er orginele firmware gebruikt gaat worden, ik zat zelf te denken aan de hydra 1.08 alleen nog even een nullmodem kabel scoren
Ome Merde Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 heb je geen netwerk ? gaat vele malen sneller dan een seriële nulmodemverbinding (is echter wel veiliger). merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 sorry voor de onderwerptitel zal er op letten in t vervolg. heb geen netwerk helaas, gisteren wel geprobeerd de kabel uit het modem te halen en dan in de db. Maar dan zegt de pc doodleuk dat er geen netwerk meer is en krijg op een of andere manier dan geen verbinding met de dreambox, geeft aan dat ie dan niet in kan loggen
Ome Merde Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 een modem is ook wat anders dan een netwerk. wil je optimaal kunnen "genieten" van je droomdoos dan raad ik je wel aan een netwerk aan te leggen, desnoods draadloos wat tegenwoordig kan. als je tevens over een breedband internetverbinding beschikt ben je helemaal klaar (rss-plugin, keyupdates via internet, cs (foei), etc.) om even on-topic te blijven, met DreamUp 2.14b kan je seriëel (nulmodem) zo een ander image erin zetten, vergeet na installatie van deze firmware de flash-erase niet. groet, merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 22 augustus 2004 Geplaatst: 22 augustus 2004 tnx! morgen even nullmodem kabel maken en ff de hand op een router weten te leggen voor het netwerk. ga mijn best doen. Remco
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen