Ga naar inhoud

postities schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

Het volgende is er met mijn schotel aan de hand:

Als ik mijn schotel afstel op turksat wat ik meestal kijk kan de andere satelieten niet meer ontvangen.

Ik stel mijn schotel bijv af op hotbird kan turksat niet meer ontvangen tenzij ik de schotel verticaal(naar boven en onder) bijstel maar dan krijg ik de rest niet meer te pakken.

Weet iemand de oorzaak/oplossing hiervoor.

Zou bijv. een groter schotel helpen.

Het gaat trouwens om een humax 5400rci met een diseq moter en een schotel van 9ocm

Geplaatst:

Denk dat je een fout gemaakt hebt bij het afstellen van de motor,schotel maat moet voldoende zijn anders zou je Turksat niet kunnen ontvangen.

Als je de motor draait,welke satellieten kun je dan wel ontvangen zonder dat je iets aan de opstelling verandert?

De motor volgt de clarkbelt niet helemaal goed,dus zal de schotel of er onderdoor of er overheen gaan.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

nu op het moment alleen turksat. Als ik de schotel verticaal zou afstellen( iets omhoog of omlaag) pakt ie hotbird en de rest ook wel maar dan heb ik turksat weer niet

Geplaatst:

Als de motor op de Sirius staat en je je hebt goed ontvangst,daarna draai je naar turksat,moet je dan de schotel naar boven of beneden zetten om ontvangst te krijgen?

Geplaatst:

Dat is precies het geval anders krijg ik maar voor de helft aan zender van turksat. Allen de zenders die een sterk signaal hebben

Geplaatst:

Zet de declinatie van de motor 's iets naar onder of naar boven,wel ff de elevatie van de schotel evenredig bijstellen.

Geplaatst:

Zodra ik iets aan de verticale houding van het spul kom ben ik turksat kwijt maar krijg de rest te pakken ik heb echt alles in elke positie gezet ik wordt er niet goed van

Geplaatst:

RTFM

het is even lezen, maar bedenk maar dat het schrijven ervan (door Prutsie) meer tijd heeft gekost.

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen