Ga naar inhoud


Info van de mensen die het weten gewenst


Gast Viper32

Aanbevolen berichten

Leuk dat je even wilt helpen.

 

Ik ben nieuwsgierig naar de mensen die al reeds een draadloze verbinding hebben.

 

Ik ben van plan om via een Access point twee Nootbooks (en later meerdere pc's) aan te sluiten en sowiezo te kunnen internetten.

 

Daarnaast is het ook van belang om bestanden tussen de computers en nootbooks te kunnen verplaatsen (gaat hier om toch wel grote bestanden 100-500 MB)

 

Ik wil dus graag jullie ervaringen met de div. merken en type acces points.

Wat is een echte aanrader???? en welke bijv niet ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zult in ieder geval de 801.11G standaard willen hebben en niet de 801.11B.

De theoretische snelheid van de B variant is 1,375MB per seconde, en van de G variant 6,5MB per seconde.

Let wel op dat als je laptop al wifi heeft deze ook de G variant ondersteunt, anders draai je de B variant. Je kunt evt wel een aparte PCMCIA kaart kopen die het wel ondersteunt.

 

US Robotics heeft evt ook een "TURBO" productlijn waarmee je eigenlijk 2x een 801.11G verbinding legt. Deze zou een theoretische topsnelheid van 12,5mb per seconde moeten hebben. Alle apparatuur moet hierbij wel van uit die "turbo" lijn zijn, anders krijg je gewoon een enkelvoudige verbinding(802.11G).

 

Voor alle snelheden geldt dat je ze eigenlijk nooit zult halen, omdat je vrijwel altijd storing hebt in de lucht. Die us robotics lijn heb ik geen praktijk ervaring mee, maar in theorie zou het wel moeten werken.Misschien dat iemand anders dit heeft draaien en zijn ervaringen wil delen?

 

Heb je trouwens iets meer info over wat je nu al hebt aan netwerk/modems?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Bedankt voor de reactie, ik heb momenteel al div (7) pc vast aan een switch 100 MB hangen. Deze switch is reeds verbonden met een router naar het internet. Internet toegang heb ik dus al via een route (samen met de buren). Deze blijft dus ten alle tijden van toepassing. Het gaat er mij dus om dat ik graag in de nabije toekomst twee nootbooks wilt gaan kopen en deze draadloos wilt gaan gebruiken. (dit in eerste instantie op de begane grond) Heb daar al een vaste ethernet 100 mb aansluiting dus daar kan het access point op aangesloten worden.

 

Ik ben dus nieuwsschierig naar welke type en merken er gebruikt worden en wat de ervaringen zijn.

 

Welk type/merkr niet en welke type/merk wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog een plaatsje vrij hebt op je switch heb je dan inderdaad genoeg aan alleen een accesspoint.. Heb je dit niet dan is het al snel voordeliger (niet per se beter) om een wireless router te kopen..

Heb ervaring met meerdere sitecom accesspoints, en met een smc wireless router (allen niet voor eigen gebruik alleen)

Op zich werken ze allemaal, maar de snelheid/betrouwbaarheid is vaak afhankelijk van de combinatie van merken die je aan elkaar koppelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een SMC met interne modem die aan de 801.11G voldoet. mijn ervaring is dat ie met warm weer

soms in de fout gaat. dan moet ik de voeding even los koppelen en weer aansluiten

en dan gaat ie weer en ik kan broudcast id niet uit zetten. dan kan ik mijn pc er niet meer

aan koppelen. verder werkt uitstekend de verbindings snelheid is minimaal 48 kbit (60%)

door een betonnen verdiepings vloer. in de kamer kan ik 80% krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...