Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Nokia 9500


Gast

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om met een Nokia 9500 seca, irdeto en viaccess te ontvangen ?

Ik weet dat het mogelijk is door de cam om te bouwen, maar is het ook mogelijk door er nieuwe software op te zetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt in iedergeval een goede ontvanger. Deze moet voorzien zijn met DVB2000, alhoewel ik ook hoor dat een echostar het ook aankan zonder DVB2000. Ten eerste moet je kijken wat voor type je cam module is. Dit moet als ik het goed heb een 2.1 of een 2.3 versie zijn. Meestal staat er als software op 1.13e of 1.13f. Dit is echter niet van belang aangezien je er andere software in moet zetten d.m.v. een nieuwe eprom (type 27c512) voorzien van amon software versie 2.1 of 4(gecorrigeerd!). Verder heb je nog ds9 files nodig voor je kaart. Het is in iedergeval niet zo maar klaar en het kan risicovol zijn. Je cam kun je er namelijk mee slopen als je niet zorgvuldig te werk gaat en dat is een duur geintje. Ik heb het ook zelf gedaan en ik vond het de moeite waard. Je moet wel soldeerervaring hebben!<p>Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inderdaad zo,n duitse 1.13eC cam, die ik dus kan gebruiken om de echostar dsb 9800 van PW te laten voorzien.

Mijn vraag is echter of het niet voor de hand ligt de 4.1 ipv de 4.0(cor) in de cam de plaatsen?? Is er iemand die hier al ervaring mee heeft?, of aan kan geven waar de verschillen in zitten?<p>M.vr.Groet,<p>Jan Ty

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier met echo* DSB9800 met allsas 4 cam (waarin op adres 7CA2 01 is vervangen door 00 )

met een ; org. 1.2 acs kaart ned. ird. pakket

; GW met ird.beamer PW

; Fun 3/1 (humax) seca C+

met de GW en de Fun dus een redelijk pakket

alles alleen op astra getest

ik ga zo wat hotbird transponders inlezen en dan seca testen

gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

net zo als bij PW ( cined's doen het niet )doet T+ Bianc. het wel maar Palco niet ( code E16 )

gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...