Gast Geplaatst: 24 augustus 2004 Geplaatst: 24 augustus 2004 Het is dan wel geen sat vraag naar wel een elektronisch propleem. Mijn tv is kapot hij begon te stinken en het standby ledje knipperde aan en uit. Heb hem los gehaald maar kan geen verbrande componenten vinden de tv fluit ook in de maat van het knipperen van het standby led. Dacht eerst dat de lijntrafo doorgefikt is maar volgens mij is die oke. Heb ergens wel gelezen dat er reparatiekits zijn maar dan moet ik eerst wel weten wat er defect is.
Steve Geplaatst: 24 augustus 2004 Geplaatst: 24 augustus 2004 ik denk dat de lijntor sluiting heeft,en dat dat is gekomen doordat er een soldering op de print van het afbuig juk los zit (dat is de brandlucht)trek de zwarte stekker uit de connector van dit printje,vouw het printje omhoog en herstel de soldering.daarna ook de lijntor vervangen
Gast Geplaatst: 24 augustus 2004 Geplaatst: 24 augustus 2004 Kun jij ook zeggen waar ik dat kan vinden de tv heeft een MD1.2E AA chassis.
percies Geplaatst: 25 augustus 2004 Geplaatst: 25 augustus 2004 Kijk eerst even boven het afbuigjuk, of daar zich een los contact bevind, zoniet zal de lijntor wel ok zijn. Mogelijk dat een blauwe schijf condensatop het begeven heeft. Zit dan een klein scheurtje of een gaatje in.
wellcity Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 of het blauwe C'tje bij de lijntor en de irf620 komt zeer veel voor
Gast Geplaatst: 26 augustus 2004 Geplaatst: 26 augustus 2004 HEREN BEDANKT voor de tips een schijf condensator was kapot in de buurt van de hoogspanningstrafo zoals Fransv al melde heb hem vervangen en er is weer licht in de duisternis. Koste 1,50 hoop dat hierbij blijft. Grt. Mika.
Quassi Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Ik plaats mijn berichtje maar even achter deze. Heb zelf een 25pt4503/13, die het vanavond (bij m'n ouders) heeft begeven. Condendsator 2540 van 220pF was aan de bovenkant stuk (blauw). Zekering was ook stuk. Heb 'm vervangen door 1 van 300pF. Zekering ook. Maar de zekering brand door als ik de TV aanzet. Heb het schema toegevoegd. Is 7541 stuk denken jullie? zou die de zekering laten doorbranden als ie stuk is?
Steve Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 deze kan haast niet stuk zijn,de condensator heeft door het defect gaan over collector en emitter van T7541 een sluiting veroorzaakt en dan is vrijwel zeker T7540 ook stuk gegaan. ook D6513 zal wel in sluiting staan (een of meerdere van de 4 dioden,vervang ze alle 4 maar.D6510 t/m D6513) (je hebt hopelijk wel een multimeter ter beschikking ??)
Quassi Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 ja ik kan met een multimeter overweg ik ga zo eens meten, dank je!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen