pillie Geplaatst: 25 augustus 2004 Geplaatst: 25 augustus 2004 Ik heb mijn Dreambox aangesloten via video-in op mijn PCTV(kabel) en als ik daar mee opneem dan word de film niet in de TS extensie opgenomen maar in AVI. Hoe kan dit nou eigenlijk,converteerd de PCTV direct van TS naar AVI? Ik kan de opgenomen AVI met alle media players afspelen op de PC. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
BodoWitcha Geplaatst: 25 augustus 2004 Geplaatst: 25 augustus 2004 Citaat: Hoe kan dit nou eigenlijk,converteerd de PCTV direct van TS naar AVI? PCTV legt het analoge video signaal via de video in vast als een AVI bestand. Dus van DB (TS -> analoog video) naar PCTV (analoog->AVI)
pillie Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2004 En hoe zit dat dan met de kwaliteit van AVI en TS,welke extensie geeft de hoogste kwaliteit met opname? Het is overigens wel handig dat het direct in AVI op mijn PC komt want TS moet je eerst bewerken met DSJAR of DVR-studio en AVI kun je gelijk naar VOB converteren en daarna eventueel naar DVD branden. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
mgb Geplaatst: 25 augustus 2004 Geplaatst: 25 augustus 2004 Als je een capture kaart gebruikt om de dreambox signalen op te nemen, dan neem je het analoge (cvbs) signaal op. De capture kaart zet het signaal dan weer om in een digitaal signaal. De dreambox ontvangt het signaal digitaal van de satelliet en als je de dreambox laat opnemen dan neemt hij het digitale signaal op zonder verlies. Een TV heeft geen digitale ingang en dus moet het signaal omgezet worden naar een analoog signaal waar de tv iets mee kan. De dreambox bied het signaal aan aan de tv op twee manieren (RGB, het rode, groene en blauwe signaal gescheiden maar wel analoog) en (Composiet. Ook analoog en rood groen en blauw worden niet gescheiden maar als een geheel verstuurd). De RGB variant is het beste omdat de tv dan niet nog eens het signaal dat het ontvangt hoeft te splitsen in een rood, groen en blauw signaal. Helaas kunnen capture kaarten over het algemeen niet een RGB signaal aan, maar alleen een composiet signaal. Als je dus opneemt met een capture kaart wordt het signaal twee keer omgezet. Een keer door de dreambox die van het digitale satelliet signaal (TS) een analoog composiet signaal maakt, en een keer door de capture kaart die van het analoge signaal weer een digitaal signaal maakt (AVI). Als je het signaal van de dreambox digitaal naar je computer haalt via een netwerk, dan hoeft er nog maar een conversie plaats te vinden. Het digitale TS signaal wordt omgezet naar een digitaal AVI signaal. Ook hier vind verlies plaats door de omzetting, maar die is waarschijnlijk een stuk minder dan de manier die jij gebruikt. Groet, MGB
pillie Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2004 En als ik nu een S-VHS kabel gebruik naar de video-in op de PCTV kaart dan heb ik dus wel RGB maar blijft het analoog? De dreambox staat aangesloten op mijn PC monitor en niet op de TV-out. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
mgb Geplaatst: 25 augustus 2004 Geplaatst: 25 augustus 2004 Hoi Dille, Ja, de enige manier om digitaal te kunnen kopieren is via de netwerk verbinding. Alle andere verbindingen zijn analoog. Overigens kan een goed analoog signaal ook heel erg mooi zijn en de digitale omzettingen hebben ook verlies. Ik denk dat je gewoon de diverse mogelijkheden moet afgaan om te kijken welk resultaat de beste is. Groet, MGB
Frans B Geplaatst: 25 augustus 2004 Geplaatst: 25 augustus 2004 Citaat: En als ik nu een S-VHS kabel gebruik naar de video-in op de PCTV kaart dan heb ik dus wel RGB maar blijft het analoog? De dreambox staat aangesloten op mijn PC monitor en niet op de TV-out. Nee, een s-video signaal is geen RGB ! Het is een gescheiden signaal luminance/chroma ! Het beste omzetten doe je via het netwerk. Met TMPGenc 3 kan je er meteen een mpeg mee op maat maken voor een DVD. Authoren en branden maar.... System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen