Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Nokia 9500 ???


Gast

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

Ik heb een vraagje..., op dit moment bezit ik een Ph.5816. Maar nu kan ik via een kennis voor heel weinig een N.9500 krijgen. Nu weet ik dat deze ontvanger met Irdeto werkt en ook zei hij iets over Beta....(en nog iets).

Maar is het de moeite waard om deze ontvanger over te nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is altijd interessant als je een nokia 9500 kan kopen voor een goede prijs. Het apparaat is inderdaad een irdeto machine van origine maar er is nou eenmaal heel veel mee mogelijk en er zijn ook fijne besturingssystemen in te zetten. Dit alles maakt de nokia 9500 mede door de aanwezigheid van een scsi interface erg aantrekkelijk voor hobbyisten. Lees wat door dit forum over de type cam's en over de dvb software die in het apparaat past, je zult zien dat er veel mogelijk is. Persoonlijk vind ik het een goede ontvanger, en hij heeft teletext onboard... dit is erg functioneel vooral in combinatie met wat extra geheugen!<p>mvg<p>[ 19-11-2001: Bericht gewijzigd door: radxnl ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satter,<p>Het hangt ervan af wat dat weinig geld of waarde is?

De MM9500 kan men volledig omgebouwd met de omgebouwde CAM voor een prijs van +/- 20.000,-Bfr

occasie maar werkende staat.(alles)

Ikzelf heb een MM9500 gehad en was zeer tevreden met het toestel maar heb deze omgeruild met een Aston Xena 1700.(kwestie van nieuwsgezind zijn).

Een toestel in dergelijke staat staan regelmatig in de topic onderaan voor een prijs tussen de 12000 en 14000 Belgisch Franken.

Suc6 met de aankoop,<p>Boerkenaas

wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op wat je koopt, 350 is weinig voor zo'n mooie ontvanger, maar veel van deze ontvangers zijn knullig verbouwd met allerlei rare problemen te gevolg. Je hebt ook een bdm interface nodig als er nog de oude bootloader inzit. En als jezelf het solderen niet aan durft zul je nog 150 gulden moeten uitgeven voor een cam verbouwing. En je moet nog 50 uitgeven aan een funcard en als je nog geen goede programmer hebt zul je deze ook nog moeten aanschaffen. Maargoed als je dit alles voor elkaar hebt kun je wel betacrypt,irdeto,viaccess,seca kanalen bekijken en je hebt een ontvanger met een hoog hobby gehalte. Zorg er wel voor dat je amon 4.0 (gepatchte versie dus zonder timer probleem) in je cam krijgt, dan werkt je orginele multichoice kaart tenminste ook nog, want of je funcard straks nog werkt na de aanpassing van Canalplus volgend jaar ? Nog een tip laat je eprom niet rechtstreeks in je cam solderen maar laat er een socket inzetten zodat je de eprom makkelijk kan verwisselen zonder dat de soldeerbout er aan te pas komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...