Ga naar inhoud

streaming dreambox (vls/vlc/wingrab?)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Haai,

Wat ik nu eigenlijk zoek is iets wat continue het beeld en geluid van mijn dreambox streamed op het netwerk.

Nu weet ik dat wingrab het wel doet, en dat werkt redelijk (op de keren dat ie crashed na een bepaalde tijd) maar wat hij niet doet is als ik een kanaal verander dan ook dat gelijk meepakt (zal vast met vpid/apid te maken hebben)

Nu is mijn vraag, is hier wel een oplossing voor? Ik heb gelezen over VLC/VLS voor linux. Mijn ideaalste oplossing zou zijn (kweet niet of de vlc plugin hierin help bied) het sginaal te streamen naar mijn linux doos met vls.

Dan kan ik vanaf elke pc in me huis continue het beeld/geluid overnemen , ook als ik naar een ander kanaal ga (vpid/apid valt te scripten dat ie dat automatisch overneemt en opnieuw opstart)

Ik weet dat VLS TS-mpeg ondersteunt, en ik wil het juist naar me linux toe hebben omdat die krachtiger is en dan kan ik het formaat ook gelijk on the fly veranderen en kan ik zelfs via mediaplayer op een windows machine met maar 400mhz ofzo afspelen (wat niet kan met tuxvision die neemt veel cpu in beslag)

Kortom iemand ervaring met zulk soort projectjes? Succes? Oplossingen?

Cheers,

Erik

Geplaatst:

Ik heb streamen naar Linux met VLC nooit werkend gehad.

Met ggrab onder linux en het ./sserver heb ik het wel werkend gehad en dat werkte prima.

ggrab is een grabber voor onder linux (te vinden op de dbox II sites) en ./sserver is een script wat ervoor zorgt dat ggrab vanaf de Dreambox is te starten.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Open op je linux-machine een browser en kijk op de dreambox-webinterface welke video- en audiopid de zender heeft waar je naar wilt kijken.

mplayer http://<dreambox_IP>:31339/VPID,APID -cache 1024

Geef het met '-cache 1024' voldoende buffer en het streamed 10x beter dan onder windows.

Geplaatst:

Ik doe hier hetzelfde al ronnie.. weliswaar zonder de cache parameter maar het werkt perfect hoor. Ook Euro1080 kun je er leuk mee bekijken.

Geplaatst:

Ik heb weer verder gelezen en gezien dat iemand met ggrab het signaal naar /dev/stdin naar vlc heeft gekregen. Als die ook naar VLS kan, kan je die daarna in alle vormen en maten uit streamen.

Van wat ik begrijp van sserver en ggrab is dat je je signaal dan op linux bekijkt? Linux moet in mijn geval de server dan worden waarnaar een client connect. Magoed ik speel daar nog wel even mee, ben niet zo snel te vangen voor een dichte deur.

• 2 weken later...
Geplaatst:

@ronnie

Hmm, ik heb dit geprobeerd onder Linux Red Hat 9.0 met kernel 2.4.27, maar mplayer http://<dreambox_IP>:31339/VPID,APID -cache 1024 geeft geen beeld.

Moet er nog iets "speciaals" geinstalleerd zijn behalve mplayer of iets meegecompileerd in de kernel?

Urk

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen