Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu al aardig wat opnames gemaakt, maar ik zit met het punt dat op bijna alle opnames een groot deel reaclame is.

Is er iemand die zonder beeld verlies het mpeg2 bestand kan bewerken? En met welk programma?

En zijn er mensen die het mpeg2 bestand met een converter zonder beeldverlies over zetten naar mpeg4/divx zodat het minder schrijfruimte kost?

Geplaatst:

bedankt voor de reactie,

ik heb het programma uitgeprobeerd, ik ben er zeer tevreden over alleen krijg ik het niet voor elkaar om precies te kunnen monteren, als ik een stap vooruit of achteruit maak dan slaat hij rond de 10 frames over.

De overgangen die ik dan maak zijn ook niet echt netjes, geluid en beeld is niet goed gedurende ongeveer een halve sec. Is er een manier om met dit programma of een ander wel precies te kunnen monteren op de frame noukeurig?

Geplaatst:

Dat is het nadeel van mpeg de key frames zitten om de 13 of 15 frames en daar wordt op geknipt.

Mocht het niet goed gaan kun je pvainstrumento gebruiken om beeld en geluid opnieuw te syncen.

Toch behaal ik goede resultaten met dit proggie.

Rebel

Geplaatst:

bedankt voor de reactie,

Ik heb dat programma om het opnieuw te synchroniseren gebruikt, en de cuts lopen nu beter over, het beeld hapert niet meer, alleen het laatste geluid frame hoor je even snel 4 keer achterelkaar, maar dat is zo snel en kort, dat is niet echt een hinder.

Ik denk dat ik dan maar een als ik tijd heb al mijn films gaat knippen en laten checken.

( klopt het dat als ik het wil laten synchroniseren dat je na dat je de bron gekozen heb de knop "make ps" moet klikken en dan op start )

Misschien doe ik het nog niet helemaal goed, al is het een goed resultaat.

Geplaatst:

Ik maak de DVD's met DVDlab en ik demux met PVAinstrumento wordt ook gelijkertijd de stream gecontroleert.

Ik verzamel op die manier de startreks(maandag avond) er pas precies 1 aflevering op 1 CD(miniDVD)

Kwaliteit perfekt en van de reclames geen last meer:-)

Rebel

Geplaatst:

Ik verzamel ook alle startreks, ik heb nu nog maar pas 6 afleveringen.

Voor mij zelf sla ik ze op op een net gekochte maxtor firewire hardisk met 250Gb. Hier backup ik ook het een en ander mee.

Nu is mijn moeder ook gek met startrek en die wilt ze graag op de dvd speler zien. Nu heb ik een mpeg2 los op een dvd gebrand, maar die herkend hij niet, ook als .vob geexporteerd bestand van mpeg2cut2 herkent hij niet.

Gewone Svcd's herkent hij wel, alleen gaat hij dan dat mpeg bestand weer omzetten. Dit duurt heel lang en er is veel qualiteit verlies.

Hoe kan ik zonder het opnieuw te comprimeren op een dvd branden en dat een normale dvd speler regiovrij dit kan afspelen.

Ik heb overigens de Cyberhome ch-dvd505.

Geplaatst:

Ik heb het programma tmpg dvd author uitgeprobeerd, en dit werkt uitstekend, je kunt er ook een leuk menutje bij maken.

Mijn dvd speler herkent geen mpeg, maar wel als ze in een .vob file zitten.

Ik heb die demux optie geprobeerd in pvaStrumento, alleen dan maakt hij 2 verschillende bestanden aan waarmee ik geen ps meer kan maken, is die demux echt nodig boven make ps?

Geplaatst:

Ik gebruik DVDlab als DVD authoring pakket daarvoor is het demuxen nodig vandaar.

Maar er zijn meer wegen naar Rome als het maar werkt.

Ik maak trouwens van de afleveringen van startrek miniDVD's 1 aflevering past precies op 1 CD zonder kwaliteits verlies.

Maar je DVD speler moet het wel af kunnen spelen.

En zo'n goedkoop ding van de supermarkt doet dat perfekt.

Rebel

Geplaatst:

Maar waarom op een miniDVD? Ik kan 5 afleveringen kwijt, en een leuk menutje erbij.

En als de dual layer schrijfjes betaalbaar worden kun je wel 10 afleveringen kwijt!

Hoeveel mb kan er dan op zo'n minidvd?

Ik zie die schrijfjes niet op de ***geen-reclame*** site.

Geplaatst:

Een MiniDVD is een normale DVD structuur gebrandt op een CD.

Dat is alles, er past ongeveer 60 minuten op een MiniDVD(CD80min) afhankelijk van de bitrate.

Maar 1 aflevering startrek gaat perfekt.(nu ook weer):-)

Ik heb de afleveringen liever gewoon los en niet onder een menu.

Rebel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen