boes80 Geplaatst: 28 augustus 2004 Geplaatst: 28 augustus 2004 Krijg nog steeds de hispasat niet op mijn ontvanger, alles van 7 west tot 45 oost geen probleem, draai ik mijn motor op de hispast dan moet ik de stand van mijn schotel ongeveer 3 strepen veranderen ( schotel onderuit trekken ) en krijg dan volop beeld, maar met het gevolg dat ik dan op de astra geen beeld heb. Wie kan mij helpen ?
Gast Geplaatst: 28 augustus 2004 Geplaatst: 28 augustus 2004 dan moet je de elevatie aanduiding op de zijkant van de motor 1 graad hoger stellen dus ipv 37 nu 38,even terug naar sirius en deze op max signaal brengen met de elevatieinstelling van de schotelbeugel en daarna niet meer deze instelling veranderen ,alles standen moeten dan 100% zijn. eventueel de motorbevestiging op de buis een paar mm naar links of rechts verdraaien. eerst even met een viltstift een streepje op de beugel en buis zodat je kunt zien wat de oospronkelijke stand was.heb je sirius 100% dan schroef je aan de schotel een caravanwaterpasje omdat deze stand ondanks uren gepruts altijd vast ligt en nooit veranderd mag worden of je zet met een waterpas een streepje op de voorkant van de schotel gemeten vanaf en t.o.v de bovenkant van de lnb,dat is ook zeer nauwkeurig
Gast Geplaatst: 28 augustus 2004 Geplaatst: 28 augustus 2004 Boes, als je de schotel naar beneden moet trekken zit je dus te HOOG en boven de Clark Belt. Als je dit wilt kontroleren ga je naar de voor jou nog te ontvangen meest Oostelijk satelliet. Nu zal je schotel omhoog moeten om een beter signaal te krijgen. Konklusie je schotel met rotor moeten meer naar het Oosten gedraaid worden. Avensis P.s. om te kontroleren of je goed staat altijd de meest westelijke/oostelijke satelliet pakken en je schotel omlaag/omhoog duwen/trekken. West omlaag beter en Oost omhoog beter is iets verder naar het oosten West omhoog beter en Oost omlaag beter is iets verder naar het westen
boes80 Geplaatst: 28 augustus 2004 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2004 Avensis: Ik heb top signaal op de sirius tot aan de turksat, als ik nu de schotel bij turksat hoger zet wordt het siganaal zwakker, dus ik kan het niet helemaal volgen
Gast Geplaatst: 28 augustus 2004 Geplaatst: 28 augustus 2004 Ik heb ooit eens hetzelfde mee gemaakt althans het lijkt er op.Wat de oorzaak toen was dat de schotel toch niet helemaal precies in één lijn stond met de motor,dit luistert zeer nauw.
Satfreaked Geplaatst: 29 augustus 2004 Geplaatst: 29 augustus 2004 ben het met fatfreddy eens. je paal staat niet echt helemaal waterpas. als je paal echt recht staat en je hebt sirius goed. dan pak je ze bijna allemaal. mischien nog iets stellen maar meer ook niet kortom een goede waterpas en stellen.... Satfreaked.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen