Ga naar inhoud


[Nokia 9500] mm9500 draaibaar maken


Gast

Aanbevolen berichten

Ik wil m'n Nokia MM9500 graag draaibaar maken. Door de vele motoren e.d zie ik door de bomen het bos niet meer. Welk type motor moet ik hebben, heb ik er een aparte besturing voor nodig, diseqc 1.2??? hellupie ...<p>mzl,

merde confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik raad je aan om je Nokia met een Echostar Lt8700 honderd te combineren. Als de Echostar is voorzien van een Interface kan deze zo aan gesloten worden op de Nokia via de rs232 aan sluiting(1op1) Als je er daarna voor zorgt dat de satelliet markers in de kanalen lijst van de Nokia het zelfde NR (video pid) als in de Echostar hebben dan gaat je schotel van zelf draaien als op de satelliet marker gaat staan.

Het grote voordeel van deze combinatie is dat je 36 volt motoren kan aansturen dus ook schotels groter dan een meter. Meer info:<p>http://www.satlook.myweb.nl/Satlook.html<p>Zelf gebruik ik een Nokia 9600 in combinatie met een Echostar LT8700,een 1.20 m van echostar en een Horizon to Horizon motor van jeager de smr2224 supermount deze kan schotel tot 2.40 dragen en zeker draaien van 80 oost tot 70 west.: http://www.jaeger.com.tw/tvro/1224.htm<p>Als je met een kleinere schotel aan de gang wilt dan werkt de sg99 ook heel goed in met de LT8700.

http://www.jaeger.com.tw/tvro/99g.htm<p>[ 04-12-2001: Bericht gewijzigd door: Satlook ]<p>[ 04-12-2001: Bericht gewijzigd door: Satlook ]</p>

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een STAB HH120 te koop. Dit is een Diseqc motor en je kan deze gewoon tussen LNB en je ontvanger pluggen. Hij werkt echt perfect, alleen ik heb gewoon te weinig tijd om er mee te klooien. Je vindt er zat info over bij de verschillende satshops op het internet. Nieuw kost ie minimaal 319 gulden. Heb 'm drie maanden gebruikt (lees: er tussen gehad. misschien tien keer van positie gewisseld. Lucky Star zou even kijken of hij 'm kon gebruiken, want hij zit met een dubbele kop. Dan is het lastig om voor elkaar te krijgen dat beide koppen het goed doen. Ik zal even vragen wat hij wil, maar anders mag je 'm van mij wel overnemen voor 250 gulden.<p>Zie maar even.<p>Als je interesse heb, mail dan even naar mkamer@hotmail.com

Hoop niet dat de moderators kwaad worden hierdoor. Heb geen haast ermee, maar als ik een andere hobby-ist kan helpen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahum...Zie het nou pas. Ben laatst nog bij je geweest. Wonen in het zelfde dorp. Kom maar een keer bij me langs, dan kun je het zien hoe het werkt.<p>Mail me maar wanneer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje<p>Of het mogelijk is door met de Nokia 9200/9500

voorzien van NoOneManIt firmware of deze in staat

is om Diseqc te schakelen.<p>Daar bedoel ik mee.

Ik kies vanuit mijn Settingslijst Palco[1] (Hotbird)en de schotel gaat automatisch naar de positie die hij nodig heeft om dit signaal te

ontvangen.<p>De Diseqc rotoren die ik ken hebben maar een

aantal vaste posities 40 of 50 om een

frequentie aan te kiezen.

Op zich niks mis mee maar makelijker zou het zijn

als elk kanaal te sturen was.<p>Vraag derhalve..

Kan de Nokia 9200/9500 met genoemde firmware dit.

Welke Rotor is dan de beste.

Gaarne reactie.<p>

mvg

Leon.K confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mark,<p>Als Ome Merde hem wil hebben mag hij natuurlijk, sorry voor mijn late reaktie, ik dacht dat jij op vakantie was?<p>Maar goed, ik wacht toch nog effe met het draaibaar maken. Dan maar geen Viasat, ed....<p>Spreek je binnenkort nog wel!<p>C Ya,

Lucky Star wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...