Ga naar inhoud

Dtm 2004, wat kan hiermee, iemand ervaring ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben een enorme leek op het gebied van tv kijken via de sateliet en heb wat hulp nodig.

Ik kan een set aanschaffen, een dtm 2004 receiver met 60 cm schotel en lnb etc.

Nu is hier geen kaart voor nodig en is deze receiver voorgeprogrammeerd.

Ik schijn hier vrije kanalen te kunnen ontvangen. Wat zijn vrije kanalen?

Kan ik hier de ned. zenders ontvangen zoals ik nu kan via mijn kabelpakket.

Kan ik nog veel meer spannende kanalen ontvangen?

Of heb ik hier een kaart voor nodig. Ik las ook dat ik middels software downloaden nieuwe kanalen kan zien.

Kan iemand mij een en ander verklaren / uitleggen?

Het set dat ik kan aanschaffen maakt gebruik van emu software....wat houdt dit precies in..

grtz,

carmies

Geplaatst:

Ik schijn hier vrije kanalen te kunnen ontvangen. Wat zijn vrije kanalen?

vrije kanalen zijn FTA kanalen (FTA = Free To Air), een hoop flauwekul-zenders (Duits) en BVN (NL), als je tenminste op Astra 19,2° oost zit. Alle FTA zenders van Astra 19,2° oost vind je hier

Kan ik hier de ned. zenders ontvangen zoals ik nu kan via mijn kabelpakket

dat kan met een abonnement van Canal Digitaal. Nu weet ik niet watvoor ontvanger die DTM is maar mocht deze bijv. seca embedded zijn (dus met ingebouwde seca(2) decoder), dan heb je alleen een smartcard van Canal Digitaal nodig + abonnement. Heeft je ontvanger dit niet, maar wel een CI (Common Interface) ingang, dan zou je hier bijv. een Aston CI in kunnen doen waar je seca2 kaart dan weer in gaat.

Het illegale aspect laat ik even achterwege, hier is sat4all niet voor bedoeld.

Het set dat ik kan aanschaffen maakt gebruik van emu software....wat houdt dit precies in..

emu staat voor emulator. je emuleerd (nabootst) de smartcard (heb je dan dus niet nodig). om vervolgens beeld op je scherm te toveren heb je zogenaamde "keys" nodig. ik benadruk alvast dat deze keys niet via sat4all te vinden zijn en hier ook niet om gevraagd mag worden zoals je recentelijk in de sat4all-regels hebt kunnen lezen.

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen