Ga naar inhoud


[Nokia] Firmware??


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

Misschien kan iemand mij helpen met het volgende?

Ik heb sinds kort een aangepaste cam (met amon allsas 2.2) en ben nu druk bezig met het vernieuwe van de firmware.

Mijn MM9500 heeft bootloader B2.00bmc .

Maar als ik met DVBEdit nieuwe firmware wil laden krijg ik de melding dat dat de MM niet reageert op de serieele poort.

Kan mij iemand vertellen of er nog iets speciaals is waarop ik moet letten (en dat ik waarschijnlijk over het hoofd zie)?

Ik wil het ook met een SCSI kabel proberen maar voor dat ik die koop wil ik eerst weten of ik iets fout doe.<p>Al vast bedankt,

Jaster

Link naar reactie
Delen op andere sites


hi ,

uiteraard moeten de com poort op je pc goed staan evenals de snelheid . kijk op de nokia in menu-9-A daar moet bij optie 6 -COM: 38400 staan .Door meermaals op 6 te drukken kun je dat instellen ,springt ie steeds terug op 9600 , dan staan opties 1 t/m 4 niet goed . die moeten op OFF staan . ( tenzij je een Echostar LT 8700 aan je Nokia gekoppeld hebt ) Als je diezelfde 38400 ook instelt op je PC en je hebt een 0-modem kabel dan kan het eigenlijk niet misgaan .

Serieel settings inladen ging dat wel ?

gr TRUST

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Trust<p>Hoi, mijn mm is nog geheel standaard (op de cam na) ik moet dus eerst nog DVB2000 er in zien te krijgen voordat ik uberhaupt die menu keuzes kan maken (heb ik gehoord).

En bedoel je "serieel settings inladen" met Serial Download, want dat heb ik nog niet geprobeerd.<p>bedankt,

Jaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer,

Ik heb net geprobeerd om met Serial Download nieuwe firmware in mijn MM te zetten.

Het eerste gedeelte gaat goed. Maar zodra ik de stekker inplug geeft mijn MM het volgende ;

err 55, re-boot.

Het gedeelte wat eventueel 15 minuten zou moeten duren krijg ik niet.

Wie kan mij iets verder helpen?<p>Bedankt,

(wat kan een hobby soms frustrerend zijn smile.gif" border="0 <p>Jaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst de bootloader vervangen door B200uns, de bmc ondersteund klaarblijkelijk de seriele poort niet, de uns wel. Dit moet met een BDM programmer. Daarvoor moet je MM opengemaakt worden.

Probeer 's de zoekfunctie op dit board, want deze materie is al wel vaker behandeld.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt echt een nieuwe bootloader nodig, en je kunt die alleen plaatsen d.m.v. een bdm interface. De omschrijvingen zijn overal te krijgen (zelfs een zelfbouw van de bdm interface). De orginele bootloader staat geen update via de seriele poort toe vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...