Gast Geplaatst: 31 augustus 2004 Geplaatst: 31 augustus 2004 Wie weet dit? Tot hoeveel meter kun je gaan met de coax kabel (en belangrijk; hoe weet je dat je een/de goede kabel hebt?) Want dat lijkt mij belangrijk om te weten als je via DiSEqc je motor wilt aansturen, bijv de Stab 120 of de Moteck SG 2100A. Ik kom met een schotel wat moeilijk te zitten en zal aardig richting 50 m. komen, al met al. Het moet dan nog wel blijven werken. Maakt een LNB in dit geval nog wat uit, of is het in pricipe allemaal goed. Heb een Twin uitvoering nodig voor de Puma. Fred.
bommeltje Geplaatst: 31 augustus 2004 Geplaatst: 31 augustus 2004 hoi, het maakt inderdaad uit wat voor kabel en lnb je gebruikt. maar eerst zou ik eens goed kijken of je pace al met een motor kan omgaan. wat ik tot nu toe gemerkt en meegemaakt heb is de s/w nog niet in orde voor de motor. ik kan wel merken en typen gaan roepen maar door schede en schande wijs geworden doe ik dat niet. neem voor de kabel hh125 bijv belden. en probeer verder in het schotel park eens of je er een posting vind over die lengte met een twin lnb. regards bommeltje [color:"bleu"]to do is to be,to be is to do,dobedobedoo[/color] [color:"red"]triple dragon incl skyworld[/color] smart msp 01/dreambox7000s/manhattan550 blindsearch/dreambox 500c/dreambox 7020
Gast Geplaatst: 1 september 2004 Geplaatst: 1 september 2004 Max kabellengte ligt rond de honderden meters, maak je daar niet druk over. Wat signaal betreft, goede kabel is dikke kabel. Hoe meer afstand tussen kern en afscherming, hoe lager de capaciteit van de kabel en des te minder verlies. Maar als-ie te dik wordt past hij niet in 'n F connector. Verder moet de kabel er tegen kunnen om buiten te hangen. Sommige 'harden' in het zonlicht en worden bros, waardoor er water in lekt. De kwaliteit van de isolatie is dus wel een belangrijk aspect voor lang kijkplezier. Al de rest is verkooppraatjes. De manier van vlechten van de mantel en of de kern al dan niet massief is, heeft geen enkele (waarneembare) invloed op het signaal. Om je een idee te geven, 13 meter telefoondraad is niet te onderscheiden in signaalsterkte van coax.
Unetwork Geplaatst: 1 september 2004 Geplaatst: 1 september 2004 Ik zou voordat je de coax koopt vragen wat het verlies is per meter. Want er zijn ook slechte "dikke" kabels te koop. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Wielleke. Geplaatst: 1 september 2004 Geplaatst: 1 september 2004 Citaat: Max kabellengte ligt rond de honderden meters, maak je daar niet druk over. Wat signaal betreft, goede kabel is dikke kabel. Hoe meer afstand tussen kern en afscherming, hoe lager de capaciteit van de kabel en des te minder verlies. Maar als-ie te dik wordt past hij niet in 'n F connector. Verder moet de kabel er tegen kunnen om buiten te hangen. Sommige 'harden' in het zonlicht en worden bros, waardoor er water in lekt. De kwaliteit van de isolatie is dus wel een belangrijk aspect voor lang kijkplezier. Al de rest is verkooppraatjes. De manier van vlechten van de mantel en of de kern al dan niet massief is, heeft geen enkele (waarneembare) invloed op het signaal. Om je een idee te geven, 13 meter telefoondraad is niet te onderscheiden in signaalsterkte van coax. hoi Milo. gebruik Jij misschien telefoondraad inplaats van coax kabel.???? omdat volgens Jou de lengte niet belangrijk is, maar alleen de dikte van de kabel .??? vandaar dus telefoondraad. komt bij mij vreemd over. groetjes Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen