Ga naar inhoud

Symbolrate van 42500

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag,

Sinds begin augustus is op NSS7 (22 West) op 11051 een provider opgedoken die in Conax codeert met een symbolrate van 42500.

Blijkbaar kan de Philips dit nog niet aan want als ik 42500 invoeg in de srtabel dan sprint dit terug op 32000.

Is dit een software probleem zoals een tijdje geleden met de lage symbolrate of ligt het aan de hardware ?

Ik gebruik een 6071 en dit is waar met de laatste FW updates.

Voorbaar dank.

Geplaatst:

Neen, is wel degelijk 42500. Ook in de charts van lyngsat

Met nokia 9500 pik ik het signaal op.

Dus blijft de vraag of de Philips dit aankan.

Geplaatst:

Dit item had ik al eens doorgenomen, gaat voornamelijk over de lagere waarden. Ondertussen is dat opgelost, ter informatie, op W4 ontvang ik nu Angola met een SR van 5926 en dit met de laatste FW van Euromuis en Spirit-rules

Als ik de sr in de FW wil aanpassen dan springt dat terug op 32000. Als ik in de firmware met een hexeditor een aanpassing maakt voor de nieuwe waarde dan blijft die 42500 wel in de tabel staan, maar de decoder vindt de kanalen niet.

Dus, zit deze beperking in de hardware ingebakken ?

Geplaatst:

De beperking zit hem in de hardware. Het lijkt mij onmogelijk dit met software te kunnen aanpassen.

Ik neem mijn petje voor jou af, als jij inderdaad TPA1 en TPA2 kunt ontvangen op de NSS (22gr.W). Dit is een signaal dat alleen op Zuid Afrika is gericht. Op de Eutelsat W4 heb ik geen Angolese TV gevonden. Bovendien is die symbolrate inderdaad zeer laag, en zou de Philips tuner dit niet kunnen ontvangen. Wil je me dan toch nog iets meer info geven over welk kanaal jij precies spreekt?

M_Z

Geplaatst:

Maar Rodajo woont in Kinshasa, en daar ontvangt ie wel de Zuid-Afrika beam van W4.

Geplaatst:

Het is zoals Klukje stelt, Angola ligt naast m'n deur.

Nu was ik even in de war, ter verduidelijking TPA 1 en TPA 2 ontvang ik wel degelijk via de NSS 7 en niet W4

Spijtig van die symbolrate, want jullie firmwareschrijvers hebben van de Philips een mooie doos gemaakt.

Bedankt voor de inlichtingen.

Geplaatst:

Maar ontvang je met je philips, nu wel lage symbolerate's dan, wat me eigelijk onmogelijk lijkt met een philips????

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:

Zoals vermeld gaat dat nu met de laatste firmwares met aangepaste low symbolrate wel.

Geplaatst:

Het is mij nog niet gelukt, maar volgens mij werkt dat alleen nog op de 6071 versie's

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:

DynamiT heeft al eens ergens geschreven dat de volgende SR hardwarematig mogelijk moet zijn:

6071: 1...45 MS/s

6072: 8...32 MS/s

OssoXbuco heeft op HDL niveau een aanpassing gemaakt zodat de low SR grens op 4 MS/s ligt.

@Rodajo

Ik heb hier een testfirmware voor de 6071 waarbij de grenzen op 1 en 45 liggen. Stuur even een mail naar comewithme@wanadoo.nl als je hem wilt testen.

RayTec

Geplaatst:

@raytech,

Krijg een mail terug van je server dat het bericht onbesteld is. Mijn pm is geactiveerd.

Probeer het nog eens.

Geplaatst:

Nog wat hardware info.

In de 6071 zit de TDA8044 als qpsk fec demodulator, deze kan symbol rate van 0.5 tot 45Msymbols/s aan.

In de 6072 zit de TDA8083h als qpsk fec demodulator, deze kan symbol rate van 12 tot 30Msymbols/s aan.

Nu kun je wat hogere waarde uitproberen maar je zit dan wel buiten de specificaties van het ic. te werken.

Zoals Raytech en Dynamit al zeggen tot 32Msymbols/s zal hij nog wel werken maar nog hogere waarden denk ik niet meer.

gr Frank

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen