Ga naar inhoud


Hoe lang duurt flashen dreamup nulmodem


paardengek

Aanbevolen berichten

Goedeavond allen,

 

Ik ben nu mijn db7000 aan het flashen.

Ik heb een nogal simpel vraagje:

Hoelang duurt het uploaden, flashen m.b.v. nulmodemkabel?

Ben ondertussen al bijna een uur bezig met dreamup; nog steeds de states uploading image. Ben hydra7000 atlantis 1.08final aan het flashen. Bij sjerom staat 10 min?? en dat voor 6MB ??

 

Met vriendelijke groet,

paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is de eerste keer van mij dat ik aan flashen ben, maar ik heb nu een oplossing gevonden. Natuurlijk niet goed gelezen op sjerom, hoe dreamup verloopt ( ja eerst proberen en dan lezen, tsja niet handig). Maar na het selecteren van de image deed dreamup helemaal niets, maar nu even op erase te hebben gedrukt en dan op flash en image selecteren ging dreamup toch uploaden.

Dus ik heb goede hoop.

 

Paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Resultaat is bekend.

Ik heb nu deze hydra image draaien en tot nu toe tot tevredenheid.

Conax, irdeto, viaccess en nagravision en seca 1 kan hij decoderen. Ben verder nog aan het testen.

Uiteraard met een biertje in de hand.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

algemeen vraagje:

 

kan ik de nulmodem methode toepassen, op het moment dat ik de dreambox niet meer in mijn netwerk zie..! ik kan op het moment geen ftp connectie maken, ook niet met programmas als dreamup en flashwizzard. gaat dit met een nul modemkabel dan wel lukken?

 

is er ergens een stappenplan voor te vinden?

 

en maakt het nog uit wat voor een nulmodem kabel het is => zie link link

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de NULL Modem kabel flash je serieel, dat heeft niets met je netwerk aansluiting te maken.

Beste nullmodemkabel is een orginele, van de satboer ,of PC speciaalzaak.

Vanaf 5,--euro heb je er 1.

Gr. BRUUT-DREAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NickNEC,

 

Dit gaat met dreamup 2.14.

Zet de dreambox helemaal uit (dus de stroom eraf). Haal eventueel de scartkabels/lnb coax kabel usb-stick etc eraf.

Sluit de nulmodemkabel aan op de dreambox en op de compoort van je pc. Start het progje dreamup op en druk op connect.

Zet dan de stroom op de dreambox (dreambox gaat aan). Je kunt nu aan een voortgangsbalk zien, dat er een verbinding wordt gelegd. Als de verbinding er is dan klik je op erase in dreamup (hoeft net persé) . Als dat gebeurd is dan klik je op flash en selecteer je de gewenste image en druk op ok. Nu moet er een voortgangsbalk beginnen te lopen. Is dat niet zo (Dat was de aanleiding om deze treath te beginnen), dan druk je nogmaals op flash en selecteer je nogmaals de gewenste image en druk op ok. Er loopt nu een voortgangsbalk. Het flashen duurt ca 10 minuten. Na het flashen, sluit je de scartkabels en het netwerkkabel en de lnb coax kabel eventueel weer aan. Start de dreambox op en druk op de linker boventoets naast de lcd scherm, totdat er verschijnt: Flash erase.

Hierna start de dreambox weer, en zet nu de instellingen goed, ook de netwerkinstellingen.

Zet er d.m.v. bijv dreamboxedit een recente settingslijst erin (bijv pet123 of joske: www.dreamboxworld.com )

Installeer eventueel een emu en ftp de daarbij behorende keys naar de dreambox.

 

Veel kijkplezier,

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ok dit lag al in de lijn der verwachtingen. super bedankt!

welke programma adviseer jij om de verbinding via deze connectie tot stand te brangen?


De veiligste methode is de root cramfs methode :
( via DreamboxControleCentre) Upload Programma.
2e optie is : DreamUp 2.14 b (serieelFlashen).
Nullmodemkabel heb je hier voor nodig. ( een echte ).
Maar het schijnt dat dat ook een keer ophoud,omdat de Flash steeds herschreven word.
En op de duur een UCO ERROR kan veroorzaken,waardoor de box terug moet naar de Fabriek.
Gebruik nooit DREAM UP LAN!
GR. BRUUT-DREAM .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...