Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geruime tijd geleden heb ik bootmagic geinstalleerd op mijn 2e computer onder Windows 98. Pentium II 350Mhz

Deze computer, is al een ouwetje (5 jaar) gebruik ik nu alleen nog maar om mijn gevoelige database en wat administratie te kunnen bewerken.

Maar toen was deze opgedeeld met bootmagic, voor twee gebruikers.

Nu wil ik hier graag vanaf, ik heb via het configuratiescherm en software bootmagic uninstalled, maar de computer blijft nog steeds met het keuzemenu van bootmagic van powerquest opstarten.

Wie kan mij een oplossing aandragen?

groetsie van poetsie

[color:"#666666"]kies in het vervolg aub een duidelijk onderwerp. alleen BootMagic is geen onderwerp! ik heb het nu even aangepast [/color]

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

In DOS prompt,type "FDISK/mbr" and a nieuw MBR wordt gemaakt.

Wordt ook wel gedaan als het MBR geinfecteerd is met een virus.

Succes,hunny

HUNNY

Geplaatst:

Citaat:
"FDISK/mbr" and a nieuw MBR wordt gemaakt.

Wat doet die z.g. MBR presies??!!

groetsie van Poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

MBR is de MasterBootRecord, het bestand waarin staat welke os of opstartmogelijkheden er op je pc staan. Er staat dus vermeldt dat je met windows of bootmagic kan opstarten. Na het maken van een nieuwe, start je pc meteen in windows omdat de bootmagic keuze er niet meer in staat.

Je kan ook in windows het file boot.ini aanpassen maar dan moet je wel precies weten wat je weg kan en mag halen anders wordt er helemaal niet meer gestart...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen