Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben op zoek naar een Cubsat.

Wie heeft er een, en kan me vertellen waar hij/zij hem gekocht heeft?

alvast bedankt

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Doe dat dan wel even per PM of mail omdat commercie hier niet gewenst is.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

wat is dan het verschil qua ontvangst met een "gewone" schotel?

ik ben vrees ik veroordeeld tot cubesat door tegenwerking van woningbouwvereniging

Linux server

Geplaatst:

nu heb ik hem nog nooit in een test naast een normale offset schotel gezien, maar als je zo een en ander forum doorzoekt en erover leest is de signaalkwaliteit en sterkte abominabel.

er zijn ook wel andere oplossingen om de woningbouwcorporatie buiten spel te zetten..

een schotel: je goed recht.

cheers

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Het rendement van deze vlakschotels is inderdaad behoorlijk lager dan van een standaard stalen offset schoteltje. De prijs van deze vlakschotels is door de constructie ook behoorlijk, en zeker ten opzichte van een offset schotel is het gewoon duur.

Mits je een balkon hebt kan je je schotel ook "op zijn kop" monteren. Ik heb er ooit wat mee getest, en ook een fototje gemaakt. hier de hele topic.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

hoe kan ik dit ongeveer uitrekenen dan? Is hier een formule voor? Ik heb nl een smal balkon met een vrij hoge reling zonder gaten

Linux server

Geplaatst:

De fameuze tekeningen van Gerdy, onze kunstemaker :-)

Astra / Hotbird onder een hoek van ongeveer 30 graden. Tekening hier.

En natuurlijk niet te vergeten de rest van de kunstwerkjes.

Het is dus heel simpel, als je je schotel dus tegen de buitenzijde aan monteert zal deze op gelijke hoogte met de bovenzijde van de ballustrade moeten zitten.

Omdat de ballustrade waarschijnlijk boven het straatniveau ligt zal er (zelfs als je je schotel op gelijke hoogte van de ballustrade monteert) waarschijnlijk weinig tot niets van de schotel zichtbaar of herkenbaar zijn als schotelantenne vanaf de weg.

Monteer je je schotel tegen de gevel, van de ballustrade af dan kan je schotel lager dan de ballustrade worden gemonteerd. Vanaf de bovenzijde ballustrade onder een hoek van 30 graden naar beneden. Ga dan natuurlijk altijd wel uit van het laagste punt van de schotel, en het punt welke het dichtste bij de ballustrade zit. Als je voor jezelf even een tekeningetje maakt kan je de bijbehorende maten er zo bij uitrekenen, daar hoef je geen hogere wiskunde voor te hebben gestudeerd.

groeten,

Peter.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen