Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Spanning van Nokia 9500 halen ???


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

ik ben achter een probleem gekomen, ..........maar weet niet zeker of het daaraan ligt??<p>Ik heb een Nokia 9500, welke ik al 6 maanden uitschakel, ik bedoel daarmee, dat ik er een aan/uit knop tussen heb gezet, dus als ik de ontvanger niet gebruik, dan verbruikt hij geen stroom.<p>Op nieuwjaarsdag echter, schakel ik s'middags de ontvanger in en krijg geen enkel Nedrlands kanaal alleen linksboven in beeld een rood schoteltje met een kruis erdoor.(geen/slechte ontvangst)

Alleen een paar |Duitse kanalen kreeg ik, echter das Erste, ZDf kreeg ik ook niet, ondanks dat het free-to-air kanalen zijn.

Ik dacht gelijk aan een keyswissel op 1 januari, maar mijn fl 30,00 "servicekosten" had ik 3 weken geleden al overgemaakt.

Ik heb de ontvanger op RTL4 aan laten staan om de nieuwe software te ontvangen en na een poosje heb ik weer gekeken of ik beeld had.

ALLES werkelijk ALLES kreeg ik weer, verder geen moeilijkheden gehad.

De volgende avond weer precies hetzelfde euvel, ik had er de spanning weer afgehaald en bij het aanzetten weer alles Zwart, terwijl bij de Duitse kanalen het beeld blokte, alsof er regen/sneeuw voor de schotel zat, maar het was kraakhelder.<p>Ik vermoed dat het te maken heeft met het uitzetten van de ontvanger, want daarna heb ik hem op spanning laten staan en dan gaat alles zoals vanouds, alleen verbruikt hij stroom, terwijl het niet nodig is!!

Mijn vraag:

-Is het mogelijk dat dit de reden is???

-Is het slecht om je ontvanger uit te doen, ondanks dat er geen aan/uitknop opzit, terwijl alle nieuwe ontvangers deze wel hebben.

-Of heeft het een andere reden???

Er werd gewoon gestookt in de kamer, zoals altijd, het luchtvochtigheids percentage was zelfs DROOG te noemen 39%.

In afwachting van een oplossing.

vr gr.

Pierre

confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

nou volgens mij kan je de box hiermee vernielen.

vooral als je hem snel aan en uit maakt.

heb je een slechte schakelaar(maar alle schakelaars doen dit)dan heeft deze de neiging om te gaan denderen d.w.z dat hij voordat hij kontakt maakt nog enkele keren stuitert waardoor je de box enkele piekspanningen geeft.als je dan bedenkt dat de "standby" steeds onder stroom staat en dat er in de box smd(zijn heeell gevoelig voor spanningspieken)onderdelen zitten kan je uitrekenen dat de levensduur niet echt bevordert wordt terwijl de standby niet zo veel gebruikt.

dus gewoon aanlaten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matschless,

bedankt voor je reaktie.

Je antwoord gelezen, echter als dat zo is, waarom hebben de nieuwe ontvangers dan wel een aan/uit schakelaar, die kunnen ook "denderen" en stanby kost stroom/geld!!!

Ik heb eens nagedacht/uitgeprobeerd en ik geloof dat dit ook een mogelijkheid is.

Het vriest nogal s'nachts, omdat hij uitstaat komt er geen spanning op de lnb, als ik hem aanzet krijg ik alleen die kanalen waar hij op dat moment opstaat, horizontaal cq. verticaal,----------------------------------------------- alleen dacht ik dat een lnb waterdicht was.<p>Als er spanning op de lnb blijft staan dan wordt hij zogezegd verwarmd, daarom blokte het duitse kanaal de tweede keer zo, omdat hij niet precies goed stond en wilde corrigeren, maar dit lukte niet, omdat de lnb bevroren was.

Ik heb hem vannacht weer uigehad, vanmiddag scheen de zon op de schotel, ik had gelijk prima beeld.

Daarna weer uigedaan, om 19.30 uur, was alles weer zwart, na een half uur kwam alles weer tevoorschijn.

groetjes

Pierre confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...