Ga naar inhoud

Dreambox op sitecom router met @home troubels

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

He die ho allemaal ,

Ik heb hier het volgende rare probleem

Met een DM7000S , laatste plie release op een sitecom 100G router ( met wlan ).

Alle aangesloten pc's hebben internet , de dreambox op DHCP gezet ( DHCP is enabeld in de router ) gaat niet eens het lampje branden op de router ( de box is met een straight kabel aangesloten )

Geeft ik de dream een IP wat in de juiste IP pool ligt en alle settings ( gateway e.d. invul ) gaat er een rood activity lampje branden op de router, maar nog steeds geen internet. ( alle andere PC's wel ), ik heb zelfs al eens de DHCP server van de router off-line gegooid , maar geen resultaat

Wie o wie weet wat hier aan het spoken is ?

greetz

Mr|Repel

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Lijkt een hardware probleem, want op je router (en de box) zou een groen connect lampje moeten gaan branden ook zonder een goede instelling van TCP/IP parameters op de box.

Wat je kan doen om dat te isoleren...

Begin eens met de router opnieuw op te starten (voeding uit/aan) er wil wel eens een bitje omkukelen

- Andere UTP poort op de router proberen

- Andere UTP kabel proberen

Voor de hand ligt dan andere dreambox proberen, maar die moet je dan wel hebben. Je kan natuurlijk ook gewoon een andere PC op die niet werkende poort zetten, eerst met z'n eigen kabel en dan met de kabel die naar de box gaat.

Blijft alles werken behalve de dreambox, dan heb je een defecte LAN interface in de dreambox ben ik bang.

Groet, Skippy2

Geplaatst:
Citaat:
Lijkt een hardware probleem, want op je router (en de box) zou een groen connect lampje moeten gaan branden ook zonder een goede instelling van TCP/IP parameters op de box.
Wat je kan doen om dat te isoleren...
Begin eens met de router opnieuw op te starten (voeding uit/aan) er wil wel eens een bitje omkukelen
- Andere UTP poort op de router proberen
- Andere UTP kabel proberen
Voor de hand ligt dan andere dreambox proberen, maar die moet je dan wel hebben. Je kan natuurlijk ook gewoon een andere PC op die niet werkende poort zetten, eerst met z'n eigen kabel en dan met de kabel die naar de box gaat.
Blijft alles werken behalve de dreambox, dan heb je een defecte LAN interface in de dreambox ben ik bang.

Groet, Skippy2

of misschien een crosskabel gebruiken ???
Geplaatst:

Voor een aansluiting op een router moet je dus geen

Croscable gebruiken.

Wat ik gedaan heb is.

-dhcp uit ,geef hem zelf maar een ip b.v 192.168.1.252

-netmask:255.255.255.0

-Name server: even op je pc een commandovenster openen en ipconfig /all intikken en dan dhcp server overnemen en die invullen bij nameserver.

gateway:ip van je router invullen.

Nu moet het werken.

Geplaatst:

Wellicht een 'fout' poortje gebruikt op de router (uplink)?

Uit de sitecom handleiding:

Citaat:
1. Connect the LAN cables: For the WL-122, use standard LAN cables to connect the PCs to the LAN ports (switch) on the wireless router. If necessary connect the "Uplink" port to a standard port on another hub. You must use a standard LAN cable for this.

Note: If you use the "Uplink" port, then port 4 CANNOT be used.

Groet, Skippy2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen